Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 958 Pomógł: 574 Dołączył: 23.09.2008 Skąd: wiesz, że tu jestem? Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam, mój problem dotyczy poruszania się obiektu pod odpowiednim kątem. Zacznę może od graficznego przedstawienia tego co zamierzam osiągnąć:
(IMG:http://img51.imageshack.us/img51/7267/unled1copyki.jpg) Pierwszy przykład z obrazka jest prawidłowym ruchem obiektu(niebieskiej kulki) po krzywej, którego mimo moich usilnych starań nie jestem w stanie osiągnąć. Drugi przykład to dodawanie do aktualnej pozycji obiektu(x,y) jednego pixela. Niestety tego typu rozwiązanie zawsze daje kąt 45 stopni a gdy y osiągnie max. wartość obiekt zaczyna poruszać się po linii prostej. Trzeci przykład to "porcjowanie" czyli podczas ruchu obiektu co 2px w pozycji x dodawany jest 1px w pozycji y
x - pozycja startowa na osi X y - pozycja startowa na osi Y cx - pozycja końcowa na osi X cy - pozycja końcowa na osi Y Jak widać na obrazku takie rozwiązanie również nie wypali ponieważ powstaną schodki (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) Próbowałem obliczyć kąt pod jakim obiekt powinien się poruszać za pomocą funkcji atan2() niestety nie byłem w stanie dla każdego przejścia pętli obliczyć aktualnego położenia obiektu. Pomysły mi się skończyły, więc piszę do was (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) może ktoś zna rozwiązanie mojego problemu? |
|
|
|
CuteOne [JavaScript][HTML5]Canvas 11.08.2011, 19:03:03
JohnnyB chyba raczej Math.tan, jeśli masz podany kąt. Pami... 11.08.2011, 19:29:33
CuteOne raczej nie atan2 ładnie wylicza kąt biorąc pod uw... 11.08.2011, 19:42:05
JohnnyB a co masz dane - punkt początkowy i końcowy? Jeśli... 11.08.2011, 20:05:31
mortus Równanie prostej przechodzącej przez zadane punkty... 11.08.2011, 20:11:26 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 20.12.2025 - 15:03 |