Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> [JavaScript][Java]Skrypt losujący
zybur
post 8.02.2015, 22:59:18
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6
Pomógł: 0
Dołączył: 8.02.2015

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieję że nie znajduje się on w nieodpowiednim do tego miejscu, a dotyczy on skryptu zajmującego się losowaniem oraz skryptem który dałby możliwość "podglądu" losu bez marnowania go.

Sytuacja jest następująca:
Na pewnej stronie został zorganizowany swego rodzaju "event" czyli wydarzenie dla graczy w celu zmotywowania ich do dalszej gry, społeczność graczy (jako że znaczna większość to osoby posiadające już swoje rodziny) wynalazła pewne zapisy w kodzie strony które pozwalają ustalić realną szansę na wylosowanie konkretnego przedmiotu (mamy ich przypuśćmy 5). Skrypt używany do losowania to JavaScript (o ile moja wiedza jest wystarczająca by to rozpoznać ). Do samego w sobie skryptu losującego nie mam dostępu, jednak mogę go uzyskać za odpowiednią prośbą skierowaną do odpowiedniej osoby z administracji (sam należę do Moderatorów). Moje pytanie tudzież problem jest taki: Czy osoby które już znalazły % wartości szansy wylosowania konkretnego przedmiotu (dla przykładu 1. 10% 2. 20% 3. 10% 4. 35% 5. 25%) to czy istnieje sposób by osoby te były w stanie "podglądnąć" co wylosują w danej chwili, a co po odświeżeniu strony? Zaznaczam że 1 los = 1 pewna wygrana. Jeśli istnieje na to jakiś sposób, to jaki i jaka jest możliwość by temu zapobiec? Wszelkie brakujące informacje dostarczę na bieżąco.

PS. Jeśli temat założyłem w nieodpowiedni sposób to bardzo przepraszam.

up... ?
Go to the top of the page
+Quote Post
ikssde
post 8.02.2015, 23:09:29
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 217
Pomógł: 40
Dołączył: 20.08.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jeśli kod ma być losujący to musi się opierać na wartościach losowych, zatem to co się stanie możesz przewidzieć z jakimś prawdopodobieństwem, ale nigdy nie będziesz miał pewności.
Go to the top of the page
+Quote Post
zybur
post 8.02.2015, 23:17:35
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6
Pomógł: 0
Dołączył: 8.02.2015

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Opiera się na % wartościach szansy wylosowania konkretnego przedmiotu. Właśnie problem leży w tym, że gracze w jakiś sposób są w stanie "odczytać" co w danej chwili losowanie im da jako rezultat (potwierdzone niestety)
Go to the top of the page
+Quote Post
PrinceOfPersia
post 9.02.2015, 00:02:41
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 717
Pomógł: 120
Dołączył: 18.04.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


wszystko co jest w przeglądarce da się łatwo podmienić, więc jak ma być to uczciwa gra, wartości powinny być losowane po stronie serwera, a nie w przeglądarce.


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
zybur
post 9.02.2015, 00:38:31
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6
Pomógł: 0
Dołączył: 8.02.2015

Ostrzeżenie: (0%)
-----


To nie ja projektowałem, nie znam się na tym... moge wstawić tutaj całość tego co mi się wydaje być skryptem odpowiedzialnym za losowanie oraz linijki z których wynika ze do konkretnego przedmiotu przypisana jest konkretna wartość % jako szansa na "wylosowanie" jej. Byłby w stanie ktoś pomóc z tym? Sam próbowałem coś choćby zauważyć jakieś zmiany w kodzie czy coś jednak nie mam o tym bladego pojęcia i nici z tego wychodzą powoli :/ Potrzebuję potwierdzenia lub negacji tezy odnośnie tego, czy istnieje możliwość pewnego rodzaju nadużycia w celach "zysku" a jeśli istnieje taka możliwość to potrzebuję również (najlepiej by było) odpowiedniego skryptu który by "podglądał" co się wylosuje w danej chwili oraz sposobu jak można to wykryć/zapobiegać temu.
Go to the top of the page
+Quote Post
ikssde
post 9.02.2015, 08:19:26
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 217
Pomógł: 40
Dołączył: 20.08.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Pokaż ten kod, bardzo możliwe, że jest tak jak kolega wyżej mówił. Jeśli cały kod losujący jest po stronie przeglądarki, a do serwera wysyła tylko informacje o wylosowanym przedmiocie to nie ma żadnego problemu, żeby wylosować sobie dowolną rzecz.
Go to the top of the page
+Quote Post
zybur
post 9.02.2015, 08:50:03
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6
Pomógł: 0
Dołączył: 8.02.2015

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Niestety ale wg tej strony, kod jest zbyt długi :/
Go to the top of the page
+Quote Post
Aqu
post 9.02.2015, 11:45:34
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 279
Pomógł: 58
Dołączył: 14.07.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Wstaw na http://pastebin.com/ albo podobną stronę.
Go to the top of the page
+Quote Post
zybur
post 11.02.2015, 09:48:10
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6
Pomógł: 0
Dołączył: 8.02.2015

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cóż problem się troszkę skomplikował ponieważ kod który znalazłem dotyczy drugiej części owej "loterii" polega ona podobnych zasadach: mamy 4 przedmioty które są dostępne po pewnych "normalnych" cenach co oznacza 100% szansę zakupu (dość logiczne), oraz odpowiednio do nich przystosowane ceny "promocyjne" a co za tym idzie pewną procentową szansę na powodzenie zakupu (jeśli się nie powiedzie, to jedynie tracimy ilość waluty wirtualnej jaką w naszym przypadku są medale honoru zdobywane dzięki graniu *brak możliwości zakupu za realną walutę*, równą cenie promocyjnej). W związku z tym przepraszam za drobne zamieszanie i prosiłbym o pomoc z konkretnie tym kodem:

http://pastebin.com/bERyH1vm

Czy na jego podstawie można stworzyć jakiś no nie wiem program?skrypt? cokolwiek co pozwalałoby stwierdzić czy w danej chwili zakup się powiedzie czy nie i czy jest możliwość stworzenia czegoś co by wymusiło którąś z opcji?

PS. Skrypt do losowania z pierwszego postu postaram się dostarczyć jak najszybciej. Jeszcze raz przepraszam za małe pomieszanie tych 2 rzeczy, ale sam się na tym kompletnie nie znam i niestety ale nie dopatrzyłem się zawartości... liczę na wyrozumiałość smile.gif

Pozdrawiam.

up??


up....
Go to the top of the page
+Quote Post
Jarma
post 11.02.2015, 10:33:21
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 36
Pomógł: 11
Dołączył: 20.07.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Procenty idzie bardzo łatwo wyciągnąć.

Teraz pytanie czy jest walidacja wartości po stronie serwera, bo przesyłane są takie rzeczy jak procentowe szanse na wygraną danego przedmiotu. Czyli użytkownik może sobie to ustawić.
Go to the top of the page
+Quote Post
zybur
post 15.02.2015, 16:04:40
Post #11





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6
Pomógł: 0
Dołączył: 8.02.2015

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie mam pojęcia o co chodzi z walidacją jakąś tongue.gif Jeśli to jakoś pomoże to mogę jakoś się dowiedzieć od Devsów czy skrypt jest wykonywalny po stronie serwera czy przeglądarki, jeśli to o to chodzi? Powiedzcie czego trzeba, dopytam. Tylko że ja się osobiście na tym kompletnie nie znam :/

up?
Go to the top of the page
+Quote Post
Aqu
post 15.02.2015, 18:54:08
Post #12





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 279
Pomógł: 58
Dołączył: 14.07.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Chodzi o to, czy te dane przesyłane przez javascript są w jakiś sposób sprawdzane po stronie serwera.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 26.04.2025 - 05:29