![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 47 Pomógł: 0 Dołączył: 26.02.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam serdecznie
![]() Mam do Was pytanie. Chodzi o to, ze chciałbym aby podczas wczytywania się strony nie było pustych miejsc, w których powinny być zdjęcia i żeby nie trzeba było czekać na ich wczytanie. Czasami jest tak,ze stronka sie juz załaduje i dopiero w niektórych miejscach pojawiają się fotki Moze jest jakaś funkcja, opcja zeby temu zapomiec? Dopiero zaczynam swoją drogę z robieniem stronek, więc proszę o wyrozumiałość ![]() Mam nadzieję, ze nie pogmatwałem za bardzo. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 115 Pomógł: 1 Dołączył: 15.01.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Mozna zastosowac tzw. preloader ale obawiam sie, ze nie tylko ja podpisalbym sie pod ustawa, ktora za takie praktyki przewiduje dozywocie
![]() Daj temu spokoj i pozwol sie ladowac stronom tak jak tego chca jej uzytkownicy a przynajmniej ich przegladarki. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 5 724 Pomógł: 259 Dołączył: 13.04.2004 Skąd: N/A Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Preloader: dozywocie + mundurek szkolny
abdiel: to jest normalne; i masz wybor: albo text albo grafika pojawi sie pierwsza; albo oba pojawia sie na koncu == pusta strona, user ja zamyka. i przenosze -------------------- Nie lubię jednorożców.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 086 Pomógł: 8 Dołączył: 10.12.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Co można ewentualnie zrobić, to skorzystać z width oraz height przy wstawianiu obrazków. Przeglądarka zarezerwuje wtedy dla nich miejsce, co pozowli uniknąć skoków treści strony.
Ale nawet nie próbuj blokować wyświetlenia strony przed całkowitym załadowaniem. To chyba najgorsze rozwiązanie. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 47 Pomógł: 0 Dołączył: 26.02.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Chyba macie rację i nie popełnię tej zbrodni
![]() Zastanawiałem się tylko, czy tak nei będzie lepiej, ale macie rację, to strasznie irytujące ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 411 Pomógł: 35 Dołączył: 27.06.2004 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Żadnych preloaderów!
Można ugryźć z trochę innej strony: - lepiej przygotowac grafikę. Dobrać odpowiedni format i stopień kompresji (jpeg) czy też liczbę kolorów w (gif, png). Mnie krew zalewa kiedy widze jakieś proste logo z dwoma kolorami zapisane w jpegu w png zajmowałoby 10 razy mniej i wyglądało 5 razy lepiej. - odchudzić kod, żeby strona się szybciej wczytywała lub kupić sobie szbsze łącze ![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]()
Post
#7
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 15 Pomógł: 1 Dołączył: 8.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Preloader do ładowania obrazków, images - pokazuje obracajace się kuleczko (dowolny gif) na każdej miniaturce obrazka podczas ładowania:
Demo: demo preloader - może zaistnieć, że trzeba będzie odswieżyć stronę bo wstawione są duże obrazki dla demonstracji Opis: opis images preloader - artykuł Gotowy kod strony: należy wstawić plik preloader.js do kodu html: <script type="text/javascript" src="preloader.js"></script> oraz w stylach ewentualni zmienić ścieżkę dostepu do loading.gif: background: url(images/loading.gif) no-repeat center; Loadery, grafiki są dostępne Ajax Indicators
Plik preloader.js Kod /* Class:
Preloader Author: Neil Jenkins Version: 1.0 (2007-09-06) Description: Javascript class for preloading images sequentially Usage: Calling new Preloader() returns an new Preloader instance. e.g. var p = new Preloader(); Public interfaces: addToQueue(String: imageSrc) This method adds the imageSrc to the back of the queue. e.g. p.addToQueue('img.jpg'); addToFrontOfQueue(String: imageSrc) This method adds the imageSrc to the front of the queue; it will be loaded next, before any other images currently in the queue. e.g. p.addToFrontOfQueue('img.jpg'); removeFromQueue(String: imageSrc) This method removes the imageSrc from the queue if it is not already loaded. e.g. p.removeFromQueue('img.jpg'); addEventOnLoad(String: imageSrc, Function: callbackFunction) This method adds a function to be called when the image with source imageSrc loads, The function will be bound to the image object (i.e. the keyword 'this' will refer to the image). e.g. p.addEventOnLoad('img.jpg', functionToShowThisImage); flushQueue() Removes all images yet to be loaded from the queue stopAllEvents() Removes all events set with addEventOnLoad; even if the image loads, no event will fire unless you add a new one. isLoaded(String: imageSrc) Returns a boolean value indicating whether the image from this source has loaded. isInQueue(String: imageSrc) Returns true if the image is in the queue or is currently being loaded. Otherwise returns false. priorityLoadWithCallback(String: imageSrc, Function: callbackFunction) Adds the image to the front of the queue and registers the callback function to fire when the image has loaded. If the image is already loaded, the function will be called immediately. Returns true if the image is already loaded, false if not. Dependencies: mootools: http://mootools.net */ var Preloader = new Class({ initialize: function() { this._currentlyLoading = ''; this._loading = false; this._imgQueue = []; this._loadEvents = {}; this._loadedImages = {}; }, addToQueue: function(src) { if (this.isLoaded(src) || this.isInQueue(src)) return; this._imgQueue.push(src); if (!this._loading) this._loadNext(); return this; }, addToFrontOfQueue: function(src) { if (this.isLoaded(src)) return false; if (this._currentlyLoading == src) return true; this.removeFromQueue(src); this._imgQueue.unshift(src); if (!this._loading) this._loadNext(); return true; }, removeFromQueue: function(src) { this._imgQueue.remove(src) return this; }, addEventOnLoad: function(src, fn) { this._loadEvents[src] = fn; return this; }, flushQueue: function() { this._imgQueue = []; return this; }, stopAllEvents: function() { this._loadEvents = {}; return this; }, isLoaded: function(src) { return !!this._loadedImages[src]; }, isInQueue: function(src) { return (this._currentlyLoading == src || this._imgQueue.contains(src)); }, priorityLoadWithCallback: function(src, fn) { this.addEventOnLoad(src, fn); if (!this.addToFrontOfQueue(src)){ this._fireLoadEvent(src); // Already loaded return true; } return false; }, _fireLoadEvent: function(src) { if (this._loadEvents[src]) this._loadEvents[src].call(this._loadedImages[src]); this._loadEvents[src] = null; }, _loadNext: function() { if (this._imgQueue.length == 0) { this._currentlyLoading = ''; return this._loading = false; } this._loading = true; this._currentlyLoading = this._imgQueue.shift(); var img = new Element('img'); var preloader = this; img.addEvent('load', function() { preloader._loadedImages[this.src] = this; preloader._currentlyLoading = ''; preloader._fireLoadEvent(this.src); setTimeout(function() { preloader._loadNext(); }, 0); //setTimeout for Opera; stops this hogging the javascript thread. this.removeEvent('load', arguments.callee); }); img.src = this._currentlyLoading; } }); |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 147 Pomógł: 3 Dołączył: 28.12.2007 Skąd: toronto Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
erafaelmi jak patrzę na ten kod to jestem pewien że zdecydowanie wolałbym użyć do tego flasha. Tyle kodu żeby ostatecznie uzyskać zwykłego gif-a przed załadowaniem zdjęcia to jakaś masakra. Osobiście zrobiłbym to mniej więcej tak
- malutki preloader % bez właściwości pikselowych tak by ładnie dopasował się do div-a w którym byłby zamieszczony + malutki skrypcik przekazujący temu flashowi które zdjęcie ma załadować robiłem coś podobnego i sam flashpreloader zajmował po wygenerowaniu 600 ileś bajtów w najprostszej postaci |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 13.06.2025 - 07:47 |