![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 16 Pomógł: 0 Dołączył: 13.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Temat trochę z innej beczki, ale w miarę ciekawy.
Od około 4 tygodni piszę grę browserową w php, i jak na razie dobrze mi idzie. Natrafiłem jednak na problem pisząc skrypt walki pvp. Zasatanawiam się nad sposobem w jaki dana zbroja/hełm/cokolwiek innego miałoby wpływać na zmniejszenie obrażeń od danej broni/czaru. Myślałem już nad zastosowaniem procentów (np. jakaśtam zbroja broni przed 10% obrażeń) Pomysł jednak odrzuciłem, gdyż w ten sposób istniałby limit jakości zbroi. Grając w wiele gier, zarówno sp, jak i mmo, doszłem do wniosku że istnieje jakiś sposób na taką organizację zbroi, broni i innych, że można by w nieskończoność ulepszać zbroje(przykłady: Diablo II, I-rpg.net) Czy ktoś ma pomysł, jak to zrobić? Ten post edytował Darth Michu 24.06.2007, 14:39:47 |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 442 Pomógł: 0 Dołączył: 27.12.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Co to ma wspólnego z PHP?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Admin Techniczny Grupa: Administratorzy Postów: 2 071 Pomógł: 93 Dołączył: 5.07.2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
Przeniesiono PHP->Hydepark
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 663 Pomógł: 6 Dołączył: 3.06.2007 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
zamiast linowo zmniejszac obrażenia zmniejszaj je za pomocą funkcji która jest zbieżna do granicy y = 100
Pozdrawiam ![]() -------------------- http://www.berry.nazwa.pl/edico/public_html/index.php ----> under construction
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 16 Pomógł: 0 Dołączył: 13.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
YYYY.... co?
"zmniejszaj je za pomocą funkcji która jest zbieżna do granicy y = 100" Można by troszeczkę jaśniej? Ten post edytował Darth Michu 24.06.2007, 15:02:08 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa ![]() |
zobacz sobie gf lub vallheru:)
$wroga sila=$wroga sila-($moja obrona + zbroja) $mojehp=mojehp-wrogasila |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 663 Pomógł: 6 Dołączył: 3.06.2007 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
kiedy jeden punkt $armor zmniejsza obrazenia o 1% to znaczy że zmiejszasz obrażenia liniowo. Jeśli np 1pkt $armor= 10% zmniejszonych obrazen, a 2pkt armor to 15% a 3pkt to 20% tzn ze zmniejszają sie one nie liniowo. Musisz wymyslic taka funkcje dla ktorej np 99pkt armor to 50%zmniejszenia, 2000pkt to 99% zmniejszenia, 9999999999pkt to 99,99% zmniejszenia. 100% to granica której nigdy sie nie osiaga wraz z zwiekszaniem liczby $armor (matematyka z 2 klasy liceum)
-------------------- http://www.berry.nazwa.pl/edico/public_html/index.php ----> under construction
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 16 Pomógł: 0 Dołączył: 13.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Bardzo sprytne, do zrobienia. (Ty jesteś z 2 liceum? Ja skończyłem 3 gim
![]() Dzięki bardzo! |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 359 Pomógł: 1 Dołączył: 16.04.2006 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Lepiej zeby mike_mech tego nie widzial bo on matme kończył... Poczytajcie o np funkcji ekspotencjalnej...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 452 Pomógł: 16 Dołączył: 25.05.2004 Skąd: Gorzów Wlkp. Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
W diablo nie ma czegoś takiego jak rozwijanie zrobi w nieskończoność, wszystko ma tam swoje progi, np redukcja obrażen na pvm - maks 95%, na pvp maks 75%, podobne progi limitują wszystko
-------------------- \o/
|
|
|
![]() ![]()
Post
#11
|
|
![]() Administrator serwera Grupa: Developerzy Postów: 521 Pomógł: 13 Dołączył: 2.04.2004 Skąd: 52°24' N 16°56' E Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@envp: ekspotencjalnej? chyba miałeś na myśli eksponencjalnej
![]() -------------------- Środowisko: Gentoo 2008.0 | Apache | PHP5 | PostgreSQL | MySQL | Postfix
Workstation: Gentoo 2008.0 | Firefox Thomas Alva Edison: "Aby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu ..." Odpowiedź na każde pytanie typu "Jak ...": "Nie da się, to nie PostgreSQL" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 07:01 |