Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> [CSS]RWD - ekran telefonu
marcus753
post 24.09.2014, 09:35:27
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 281
Pomógł: 3
Dołączył: 8.06.2009
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Właśnie testuje różne rozwiązania RWD na swojej stronie i napotkałem mały problem...

Otóż mój telefon ma rozdzielczość FHD iphone ma rozdzielczość: 1136 x 640 Jak teraz mogę przygotować stronę żeby tu i tu wyświetlała się podobnie ?

Oczywiście mamy media queries tylko co z tego że zaznacze tam max-width 600px jak w telefonie mam rozdzielczość większa niż w monitorach ?


--------------------
Cokolwiek zostanie upuszczone na uklad elektroniczny, spadnie zawsze tam gdzie wyrzadzi najwiecej szkody.
Go to the top of the page
+Quote Post
Turson
post 24.09.2014, 09:37:00
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 291
Pomógł: 829
Dołączył: 14.02.2009
Skąd: łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jeżeli nie chcesz uzależniać tego od rozdzielczości, to po prostu sprawdzaj czy to urządzenie mobilne czy nie.
Go to the top of the page
+Quote Post
marcus753
post 24.09.2014, 09:56:14
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 281
Pomógł: 3
Dołączył: 8.06.2009
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Po prostu zastanawiam się jak ten temat ugryźć, chciałbym wyświetlenie strony uzależnić od rozdzielczości ale z tego co widzę w większości telefonów załaduje mi się duża wersja strony. Inną sprawą jest to że nawet jeśli jakimś cudem wykryje że to urządzenie mobilne to przy różnych rozdzielczościach telefonów na jednym bloczek będzie miał np. 200px i zajmował 1/3 ekranu a na innym 1/6 ekranu...

Jest jakaś możliwość aby stronę przygotować w rozdzielczości np. 600px (dzięki temu większość elementów będzie odpowiednio duża) a telefony same będa ją skalowały do swoich ekranów ?

Teraz jak wyświetlam oryginalną stronę to tak właśnie się dzieje, każdy telefon skaluje ją do swojego ekranu i trzeba ją potem powiększać.


--------------------
Cokolwiek zostanie upuszczone na uklad elektroniczny, spadnie zawsze tam gdzie wyrzadzi najwiecej szkody.
Go to the top of the page
+Quote Post
Crozin
post 24.09.2014, 10:52:27
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Poza szerokością musiałbyś jeszcze sprawdzać stosunek CSS-owych pikseli do faktycznych pikseli: http://css-tricks.com/snippets/css/retina-...ay-media-query/

PS. 1136 x 640 z FullHD nie ma nic wspólnego. wink.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
Turson
post 24.09.2014, 10:57:08
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 291
Pomógł: 829
Dołączył: 14.02.2009
Skąd: łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Crozin @ 24.09.2014, 11:52:27 ) *
PS. 1136 x 640 z FullHD nie ma nic wspólnego. wink.gif

Osobiście podejrzewam, że powinien tutaj być przecinek wink.gif
Cytat
Otóż mój telefon ma rozdzielczość FHD iphone ma rozdzielczość: 1136 x 640
Go to the top of the page
+Quote Post
Forti
post 24.09.2014, 11:43:36
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 655
Pomógł: 73
Dołączył: 2.05.2014

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jest taka strona: zerotheme(dot)com, sprawdź jak tam to robią. Ja z tego korzystam i nie istotne jaka rozdzielczość, strona wyświetla się tak jak powinna od wielkości ekranu.


--------------------
Overwatch24 - najbardziej zaawansowany Polski portal Overwatch od fanów dla fanów.

Fachowo.co

Behance.net/fachowo
Go to the top of the page
+Quote Post
!*!
post 24.09.2014, 12:59:56
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 298
Pomógł: 447
Dołączył: 16.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(marcus753 @ 24.09.2014, 10:56:14 ) *
chciałbym wyświetlenie strony uzależnić od rozdzielczości ale z tego co widzę w większości telefonów załaduje mi się duża wersja strony


I o to właśnie chodzi, jak tel/tablet ma rozdzielczość taką jak monitory komputerów to logiczne że stronę wyświetlasz taką jaka jest stworzona dla ekranu komputera, nie ma sensu tego rozdrabniać na rozdzielczość tel/kom.


--------------------
Nie udzielam pomocy poprzez PW i nie mam GG.
Niektóre języki programowania, na przykład C# są znane z niezwykłej przenośności (kompatybilność ze wszystkimi wersjami Visty jest wiele warta).
Go to the top of the page
+Quote Post
by_ikar
post 24.09.2014, 14:46:16
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 798
Pomógł: 307
Dołączył: 13.05.2009
Skąd: Gubin/Wrocław

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Od całkiem niedawna w chrome jest fajny emulator urządzeń mobilnych z uwzględnieniem pixel ratio. To że twój telefon potrafi wyświetlać rozdzielczość full hd, wcale nie oznacza, że obraz nie jest skalowany. A właśnie tak się dzieje, że ów obraz najczęściej jest skalowany. Więcej na temat tego emulatora poczytasz tutaj: https://developer.chrome.com/devtools/docs/device-mode

Nawet jeżeli chcesz wyświetlić na urządzeniu mobilnym które ma sporą rozdzielczość (via telewizory 4k na androidzie) to warto stworzyć osobne style, które poprzez kliknięcie, czy wcześniejsze sprawdzenie useragenta są dodawane do head.

A zupełnie najważniejszą rzeczą jest pisanie takiego kodu i projektowanie strony żeby nie było za dużo elementów których nie da się skalować procentowo (via layout zaprojektowany do jednej rozdzielczości).

PS. gdyby na 5 calowym ekranie wyświetlał się dokładnie obraz full hd, to 15 pixelowa czcionka wyglądałaby jak plamki. Stąd skalowanie.

Ten post edytował by_ikar 24.09.2014, 14:47:43
Go to the top of the page
+Quote Post
marcus753
post 25.09.2014, 09:45:42
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 281
Pomógł: 3
Dołączył: 8.06.2009
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


chyba znalazłem sposób, projektujemy stronę tak aby wyświetlała się poprawnie przy zmianie szerokości okna w przeglądarce korzystając z media queries a w meta tagach strony dodajemy:

  1. <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">


dzięki temu strona wyświetla się zawsze tak jak powinna czyli korzystając z rozdzielczości po przeskalowaniu w telefonie. Swoją drogą trochę to bezsensu że producenci podają natywną rozdzielczość bez podawania rozdzielczości po przeskalowaniu. Mam lumię i nie mam pojęcia jaką mój ekran ma rozdzielczość po przeskalowaniu ( z testów wyszło mi że coś koło 500px...)

Zastanawiam się jeszcze jak ten metatag wpłynie na wyświetlanie zdjęć np. na retinie (czy zostanie zignorowany i mając 4x większe zdjęcie wyświetli się mega ostre) czy może zdjęcie nie zostanie przeskalowane i otrzymam po prostu 4x większe zdjęcie na ekranie...


--------------------
Cokolwiek zostanie upuszczone na uklad elektroniczny, spadnie zawsze tam gdzie wyrzadzi najwiecej szkody.
Go to the top of the page
+Quote Post
by_ikar
post 25.09.2014, 16:30:23
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 798
Pomógł: 307
Dołączył: 13.05.2009
Skąd: Gubin/Wrocław

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Retina to nic innego jak piękne marketingowe określenie wyświetlacza o zagęszczeniu pikseli większym niż bodajże 220ppi na cal. Co daje rozdzielczość 960x640 na 3.5 calowy wyświetlacz. Czyli nic niezwykłego dla telefonów z wyższej półki.. A co do viewportu, to wydawało mi się że to jest oczywiste od czego się zaczyna tworzenie responsywnego layoutu wink.gif i nie, ten tag w mobilnych przeglądarkach (nie licząc ich minimalistycznych wersji - via opera mini etc) nie jest ignorowany. Zresztą, sposób żeby sprawdzić jak to będzie wyglądać już ci dałem, w chrome możesz sobie to przeskalować i sprawdzić jak to będzie wyglądało, więc nie wiem w czym problem.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 26.04.2025 - 02:40