Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> [zlecę] planer ataków do gry plemiona
burczybrzuszek
post 18.12.2010, 22:19:04
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2
Pomógł: 0
Dołączył: 18.12.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam!

Potrzebna jest mi funkcja, którą wykorzystam w planerze ataków w grze plemiona.

Jak dane wejściowe funkcja będzie przyjmować:
- id wiosek "atakujących" (int)
- współrzędne x wiosek "atakujących" (int)
- współrzędne y wiosek "atakujących" (int)
- współrzędne x wiosek "atakowanych" (int)
- współrzędne y wiosek "atakowanych" (int)
- prędkość pokonywania odległości na mapie z punktu xxx|yyy (wioski atakującej) do punktu xxx|yyy (wioski atakowanej) - typ ataku
- potencjalny czas, w którym atak może być wysłany

Tym, którzy nie są w temacie "plemion" wyjaśniam, że chodzi o grę przeglądarkową http://plemiona.pl
Każdy gracz ma ileś tam wiosek, które na mapie są oznaczone współrzędnymi xxx|yyy. Gracz może wysłać ze swojej wioski "oddział" atakujący inną wioskę, która też ma jakieś współrzędne xxx|yyy. W zależności od tego, jaki to oddział, jakie rodzaje wojsk są wysyłane, różny jest czas pokonywania odległości od wioski atakującej do wioski atakowanej.
Zadanie planera ataków to obliczenie, w którym momencie z kilkunastu/kilkudziesięciu wiosek źródłowych (współrzędne tych wiosek funkcja dostanie w tablicy) muszą być wysłane ataki (prędkość wojska atakującego funkcja dostanie w tablicy) na wioski docelowe (współrzędne tych wiosek funkcja dostanie w tablicy), aby wszystkie ataki doszły w tym samym momencie na wszystkie wioski docelowe.
Dodatkowo, funkcja musi uwzględnić, w jakim czasie w ciągu dnia (w jakich godzinach) gracz (właściciel wioski) może ataki wysyłać ataki (te dane też funkcja dostanie w tablicy).

Przykładowo:
- grupa 3 graczy ma łącznie 100 wiosek, z których chce wysłać ataki na 20 wiosek grupy przeciwnej,
- pierwszy gracz może wysyłać ataki w godzinach od 5 do 7 rano i od 15 do 24 po południu, drugi może wysyłać od 17-2 w nocy, trzeci od 18-21
- funkcja musi jako wynik podać godziny, w których ataki z tych 100 wiosek muszą być wysłane, z zastrzeżeniem, że godziny wysyłania tych ataków muszą się mieścić w przedziale godzin, w którym dany gracz (właściciel danej wioski) może ataki wysyłać;
- ataki muszą być tak zaplanowane, żeby dochodziły w tym samym momencie na wszystkie 20 wiosek docelowych; funkcja musi też rozdzielić te 100 wiosek źródłowych na 20 wiosek docelowych, żeby nie było tak, że 99 ataków idzie na jedną wioskę, na inną 1, a na pozostałe 0

Mam oczywiście świadomość, że w niektórych sytuacjach obliczenie będzie niemożliwe - jeśli gracz poda, że może wysłać tylko w czasie 2 godzin w ciągu dnia, to po prostu nie do wyliczenia byłyby niektóre ataki. Ile godzin dziennie gracze mogą zaznaczać, jako godziny wysyłania ataków, to już jest szczegół do omówienia. Zasadniczo funkcja ma dawać takie możliwości, jak napisałem.

Wynik funkcji powinien mieć formę tablic i obejmować:
- id wioski atakującej,
- id wioski atakowanej,
- typ ataku
- godzina wysłania ataku (w formacie timestamp).

W razie pytań proszę o maila.

Interesuje mnie koszt i termin wykonania.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 7.06.2025 - 11:39