Wlasnie zaczalem sie zastanawiac sie na gra on-line, taka w stylu managera, jeszcze dokladnie nie wiem jak co i dlaczego smile.gif, ale po przeczytaniu kilku opini i rozmowie z paroma osobami zaczalem sie zastanawiac w jakim jezyku ja napisac.
Chodzi o to ze powiedzmy na poczatku gra bedzie miec ok 5 tys uzytkownikow z tego on-line bedzie prawie zawsze ok 500 osob, docelowo moze miec 250 tys i 5-10 tys uzytkownikow on-line, oczywiscie nie mam pojecia czy takie liczy osiagne ale lepiej juz teraz sie ubezpieczyc zeby pozniej nie trzeba bylo zmieniac calej gry jak przekroczy np 25 czy 50 tys uzytkownikow.
Gra bedzie oczywiscie pobierala i trzymala wszystkie dane w bazie danych wlasnie tez nie wiem najlepiej w ktorej, czy mysql jest wystarczajacy czy jest na tyle dobry zeby chodzic przy takiej liczbie uzytkownikow.

wsumie po rozmowie z jednym gosciem zaczalem sie bardziej zastawiac nad asp i javie, choc on bardzo polecal mi cocoona twierdzac biggrin.gif:
Cytat
ze php to jedno wielke gowno i ze sie do tego nie nadaje. Najlepszy jest cocoon, ktory ma wielkie mozliwosci i nadaje sie perfekcyjnie do czegos takiego, jak sie zna jego mozliwosci.


jednoczesnie o asp napisal:
Cytat
asp niedlugo pociagnie, bo jest budowane na serwerze 2000 jako najnowszym i jak wejdzie nowy serwer to nie mozna go przeniesc, czy mozna, ale trzeba duzo zmieniac, czy cos takiego. dlatego teraz ma wejsc nowe asp,ktore bedzie juz pozniej wspolgralo z wszystkim


i oczywiscie bardzo prosilbym o rade na temat najlepszego jzyka do pisania gry.