Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP/MySQL] Potwierdzenie wykonania zapytania
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
xx88zg
Witam,
jestem tu nowy i nie znam się za bardzo na zasadach tu panujących. Proszę o wyrozumiałość:

Problem jest taki, mam taki kod zapytania php
  1. <?php
  2. mail = $_POST[mail];
  3.  
  4. $zapy = "UPDATE `rcwebs_katalog`.`users` SET `mail` = '$mail' WHERE `users`.`id` = '$id' LIMIT 1";
  5. $ide = mysql_query($zapy);
  6. ?>

No i chciałbym żeby po wykonaniu tego zapytania wyświetlił mi się komunikat że że email został zmieniony.
Najprawdopodobniej jest to bardzo banalne, ale ja dopiero zaczynam się bawić w te klocki nie wiem jak to zrobić.

Próbowałem coś takiego (proszę się nie śmiać):

1. <?php
  2. if ($ide == 1)
  3. echo "Email został zmieniony";
  4. else
  5. echo "nie ";
  6. ?>

Ale jak się domyślam $ide nie będzie chyba równa nigdy jeden.

A druga sprawa to:
  1. <?php
  2. $sprawdz = "SELECT `id` FROM `kategorie` WHERE `kategoria` LIKE '$kategoria_add'";
  3. $ide_spr = mysql_query($sprawdz);
  4.  
  5. $sprawdz = mysql_result( $ide_spr, 0) ;
  6.  
  7. if ($sprawdz > 0 )
  8. echo "Kategoria już istnieje w bazie.";
  9. else
  10. $dodaj_kat = "INSERT INTO `kategorie` (`id`, `kategoria`) VALUES ('', '$kategoria_add')";
  11. $ide_dodaj = mysql_query($dodaj_kat);
  12.  
  13. echo "<DIV ALIGN='CENTER'><B>$kategoria_add</B> została dodana do bazy.<br>Dziękuję.</DIV>";
  14. ?>

No i teraz jeżeli już w bazie istnieje $kategoria_add to wyświetla echo "Kategoria już istnieje w bazie.";
problem jest gdy $kategoria_add nie istnieje w bazie, w tedy co prawda dodaje ją do bazy ale i tak zwraca jakiś błąd:

Warning: mysql_result() [function.mysql-result]: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 8 in /home/rcwebs/domains/rcwebs.pl/public_html/katalog/dodaj/kategoria_add.php on line 7