Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [sql] kilka pytań
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
krystian_p
Jestem początkującym programistą. Mam zamiar stworzyć serwis, w którym będą tyciące materiałów dotyczących miast Polski. Na jedno miasto przypadnie średnio 5-10 artykułów... Taki ogrom informacji może niekorzystnie wpłynąć na pracę serwera.
Mam wiele materiałów dotyczących optymalizacji kodu PHP, jednak nie do końca znam się na stworzeniu kodu, dzięki któremu praca bazy danych będzie sprawniejsza. Przygotowałem zatem kilka przykładów i proszę Was, byście poradzili mi w jaki sposób mam przerobić dany kod, by serwis działał szybciej.


1. Chcę sprawdzić, czy istnieje rekord o 'id' równym liczbie 4:
Kod
$a = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT * FROM tabela WHERE id='4'"));
if($a['id'] == ''){ echo'brak'; } else{ ...


2. Chcę wyciągnąć kilka pól z danego rekordu:
Kod
$a = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT pole, pole2 FROM tabela WHERE id='$id'"));
echo $a['pole'];
echo $a['pole2'];


3. Chcę wyciągnąć tylko jedno pole z danego rekordu:
Kod
$a = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT pole FROM tabela WHERE id='$id'"));
echo $a['pole'];


4. Chcę policzyć, ile jest rekordów, w których 'pole' jest równe liczbie 4:
Kod
$a = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM tabela WHERE pole='4'"),'0');


5. Chcę stworzyć listę rekordów, w których 'pole' jest równe liczbie 4:
Kod
$a = mysql_query("SELECT * FROM tabela WHERE pole='4'");
while($r = mysql_fetch_array($a)){...



Tu się zaczyna problem. Czytałem o niejakich indexach. Jak się tworzy indexy w programie PHPMyAdmin dla danego pola? Jakie trzeba wysłać zapytania, żeby utworzyć te indexy? Jakich zapytań trzeba użyć, by skorzystać z indexów?

Ma to jakiś związek z tym, co jest poniżej (jest takie coś w PHPMyAdmin)?
Nazwa klucza Typ Moc Działanie Pole
PRIMARY PRIMARY 1 Edycja Usunięcie id