umieszczasz pole kombi, które będzie pokazywało osoby upoważnione,
dane do tego pola będzie pobierała kwerenda,
w widoku projektu prawym na interesujące cię pole kombi, pokazuje się lista wybierasz "właściwości", pokazuje się okienko, gdzie wybierasz zakładkę DANE, tam masz Typ źródła wierszy, wybierasz z listy Tabela/Kwerenda, Źródło wierszy tam powinna się znaleźć nazwa wcześniej zdefiniowanej kwerendy, która pobierze dla Ciebie odpowiednie dane(zakładam, że musisz pobrać przynajmniej dwie kolumny w kwerendzie,"osoba upowaznona" i "adres osoby upowaznionej"), ustawiasz resztę właściwości, takich jak np. Ogranicz do listy i co w miarę ważne w zależności jak chcesz wyświetlić użytkownikowi, tą listę w polu kombi, to ustawiasz w zakładce Format, gdzie masz Szerokość Kolumn, aby nie pokazać użytkownikowi, którejś z kolumn ustawiasz jej szerokość na 0cm.
co do aktualizacji, to musisz zaprząc do pracy VBA, we właściwościach pola kombi, zakładka Zdarzenie, wybierasz pole PO AKTUALIZACJI, wstawiasz tam coś takiego [Procedura zdarzenia] i przechodzisz do edytora VBA, i wstawiasz taki kod:
Private Sub nazwapolakombi_AfterUpdate()
nazwa pola adres os.upow = nazwapolakombi(1)
End Sub
ta 1 mówi, którą kolumnę z kwerendy VBA ma wstawić do pola, zawsze liczymy od 0.
Cytat
No i oczywiscie jak zrobić zeby dodawać te dane dotyczące nowych osób jak i ich adresów
oczywiście, wykorzystać kwerendę(zrobić ją za pomocą kreatora kwerend wbudowanego do ACCESS'a ), która wstawi, nowe wartości do tabeli lub wykorzystać VBA, za jego pomocą też można to zrobić