Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dylemat Pliki Or Baza :)
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
JackLondon
Jeżeli tworzymy witrynę składający się z kilkunastu podstron. Czy budowę takiego serwisu oprzeć na plikach tzn w nich przechowywać wszystkie teksty czy też skorzystać z bazy danych. Szczerze mówiąc ja osobiście w tym wypadku nie widzę potrzeby korzystania z bazy. Jestem początkującym więc mogę się mylić.
sobstel
jesli strona jest w przewazajacej czesci statyczna i jestes przekonany ze nagle sie nie rozwinie w znacznym stopniu to pliki w zupelnosci wystarcza. jesli nie bedziesz potrzebowal zapytan wykorzystujacych choc w malym stopniu warunki i zlaczenia to pliki sa lepszym wyborem (laczenie z baza danych to ciagle w wielu przypadkach waskie gardlo).
skobek
a do tego dochodzi jeszcze sprawa tego typu:
jeżeli zbudujesz strone w oparciu o bazę danych musisz zrobić również panel administracyjny do jej obslugi. więc koszt budowy takiej aplikacji wzrasta, budowa w oparciu o pliki daje możliwość w miarę szybko wprowadzać aktualizację, choć wszystko również od tego kto je będzie wprowadzał.
sobstel
Cytat(skobek @ 2005-07-17 09:51:23)
a do tego dochodzi jeszcze sprawa tego typu:
jeżeli zbudujesz strone w oparciu o bazę danych musisz zrobić również panel administracyjny do jej obslugi. więc koszt budowy takiej aplikacji wzrasta, budowa w oparciu o pliki daje możliwość w miarę szybko wprowadzać aktualizację, choć wszystko również od tego kto je będzie wprowadzał.

do plikow tez musisz zrobic panel, a jesli administratorowi kazesz bezposrednio zmieniac pliki to na tej samej zasadzie do bazy mozna uzyc np. phpMyAdmin.
Skobi
Cytat
budowa w oparciu o pliki daje możliwość w miarę szybko wprowadzać aktualizację, choć wszystko również od tego kto je będzie wprowadzał.