Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: baza danych Filmy... pomocy
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
ketjow
Witam!
Mam do stworzenia bazę danych o filmach. Tylko nie wiem jak się do tego zabrać, gdyż jestem początkującym. Jakie tabele powinienem stworzyć?

Proszę o pomoc i pozdrawiam!
Skobi
jak powiązać pola id_Aktora1 i id_aktora2 z tabelą aktor?

  1. SELECT *
  2. FROM filmy f LEFT OUTER JOIN aktor a ON f.id_aktora1=a.id_aktora WHERE tytul_org='kiler';


a co do tabeli Filmy to ja osobiście zrobiłbym inaczej, a mianowicie
co do id_aktor1,2,3,4 wprowadzilbym tabele przejsciowa bo co zrobisz jezeli w filmie bedzie 20 aktorów?

Proponuje:

główna tabela Filmy:
-id_filmu int not null
-tytul_org char(150)
-tytul_pol char(150)
-id_gatunku int(5)
-id_kraju int(5)
-rok int(4)
-czast_trw int(4)
-id_rezysera int(5)
-premiera date

tabela spis_aktor:
id_spis_aktor
id_filmu
id_aktor

tabela Aktor
-id_aktor
-imię
-nazwisko

i wtedy mozesz miec nieograniczona ilosc aktorów
SongoQ
Cytat
jeszcze mam proble z tytułam filmów, gdyż niektóre zawierają znak ' przez to nie mogę ich dopisać do bazy, czy da się coś z tym zrobić?


Przed znakiem ' wstaw \'
ketjow
Więc czy to tak ma wyglądać?
SongoQ
Mysle ze rezyser powinien byc w tabelce z aktorami, bo nieraz jest tak ze rezyser jest jest aktorem. Czasami nawet rezyserem i aktorem w jednym filmie.
ketjow
faktycznie to jest dobry pomysł smile.gif Tylko jak potem zaznaczyć że to jest reżyrer a nie aktor?

Czy będzie dobrze jak stworzę tabelę osoby, oraz listę aktorów i listę reżyserów?

SongoQ
Id rezysera z tabeli filmy laczysz bezposrednia z aktorem.
ketjow
Czyli coś takiego?

Skobi
w zasadzie nie wiem czy to jest potrzebne, ale jakbyś zrobił tak, że tabele:
spis_aktor zamienil na np.:
ludzie_zwiazani_z_filmem (nazwa przykładowa) i mogłaby wyglądać tak:

tabela ludzie_zwiazani_z_filmem
id_ludzie_zwiazani_z_filmem
id_filmu
id_aktora
id_rola