Wiem, że mój problem nieco odbiega od tematu działu, ale nie mam już pomysłów kogo prosić o pomoc, forum OVH zamknięte, może tu znajdzie się jakiś specjalista. Otóż, VPS w OVH, Centos z panelem Plesk, SpamAssassin. Maile wysyłane z serwera, mniej więcej od początku roku (jakaś automatyczna aktualizacja zapewne się zainstalowała), zbierają dodatkowe punkty i wpadają do spamu na innych VPSach ze SpamAssassinem i nie tylko. Nagłówki:
X-Spam-Status: Yes, score=6.5 required=5.0 tests=RDNS_DYNAMIC,S25R_4, TO_NO_BRKTS_DYNIP,URIBL_BLOCKED autolearn=no version=3.3.1 X-Spam-Report: * 0.0 URIBL_BLOCKED ADMINISTRATOR NOTICE: The query to URIBL was blocked. * for more information. * [URIs: strona.pl] * 0.4 RDNS_DYNAMIC Delivered to internal network by host with * dynamic-looking rDNS * 3.4 S25R_4 T_S25R: Bottom of rDNS ends w/ num, next lvl has num-num * 2.7 TO_NO_BRKTS_DYNIP To: lacks brackets and dynamic rDNS
Konfiguracja DNS w panelu OVH:
Domena TTL Typ Adres docelowy strona.pl. 0 NS dns11.ovh.net. strona.pl. 0 NS ns11.ovh.net. strona.pl. 0 MX 1 strona.pl. strona.pl. 0 A 10.11.12.13 www.strona.pl. 0 CNAME strona.pl. strona.pl. 60 SPF "v=spf1 a mx a:strona.pl ip4:10.10.10.10 include:email.freshdesk.com -all"
W Plesku usługa DNS dla domeny wyłączona, wpisane tylko NS dns11.ovh.net, ns11.ovh.net.
Reverse DNS: 13.ip-10-11-12.eu
Czego ten SpamAssassin chce? W SPF specjalnie include do freshdesk.com, bo maile od klientów obsługiwane są przez ten system i tam również wpadają do spamu. Maile wysyłane na serwer google dochodzą bez większych problemów.