Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wycena projektu
Forum PHP.pl > Forum > Kontrola i zarządzanie projektami
zbylo
Na początek chciałbym się przywitać. To mój pierwszy post na forum.
A teraz do rzeczy... Programuję od ponad 20 lat w tym 16 lat zawodowo, także jakieś już doświadczenie mam. Z tym, że moja branża to aplikacje desktopowe pod Windows. PHP znam o tyle, że potrafię czytać kod, albo napisać krótki skrypt narzędziowy, który zrobi swoje i można go skasować. Także można powiedzieć, że jeśli chodzi o projekty w PHP, to jestem zielony.
Muszę oszacować koszt wykonania sporego portalu. Chciałbym to po prostu zlecić komuś. Nie szukam studenta, który zrobi to za pół darmo, ale też nie chcę, aby był to najdroższy tego typu projekt na świecie. Chciałbym po prostu zapłacić uczciwe pieniądze za porządnie (projekt, wykonanie, testy, wdrożenie) wykonaną pracę.
Projekt będzie miał charakter B2B. Firmy (klienci) będą opisani jakimiś cechami. Chodzi w głównej mierze o kojarzenie klientów ze sobą w celu obopólnego osiągnięcia korzyści, dawanie im możliwości znalezienia dodatkowego rozwoju. To tak w olbrzymim skrócie. Jakbym miał to porównywać do czegoś istniejącego, to można spojrzeć na www.aleo.pl. Mniej więcej chodzi o podobną skalę projektu.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że na podstawie tak lakonicznego opisu nie da się podać dokładnej kwoty, ale tez i projekt jest na bardzo wczesnej fazie rozwoju. Chodzi mi o szacunkowe określenie pułapu kosztów (5, 10, 50, 100, ... tys.). W grę wchodzi zarówno samo wykonanie portalu, jak również ewentualny późniejszy serwis (poprawki, modyfikacje, rozszerzenia).
I drugie pytanko: Jakie zasoby serwerowe są potrzebne do obsługi takiej skali projektu?
A może tego typu rzecz, lepiej zrobić w czymś innym niż PHP?

pozdrawiam
zbylo
Pyton_000
Wycena? Proszę. 70-500 tyś.
Przygotuj specyfikację projektu i wtedy zleź wycenę to będziesz wiedział.

Sprzęt? Na taki opis to każdy VPS (nawet te za 10/mc)
rafalp