Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Skrypt do sprawdznia IP [HTML][PHP]
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
-Kamil-
Witam, dowiedziałem się, że istnieje skrypt dzięki, któremu mogę poznać IP gości, którzy odwiedzają moją stronę i wygląda on tak:
  1. <?php
  2. echo $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
  3. ?>

Nie wiem jednak w jaki sposób mogę go zastosować żeby sprawdzić IP gości. W HTMLu jestem samoukiem, a o PHP nie mam bladego pojęcia.
Zrobiłem tak, że utowrzyłem nowy plik z wyżej zamieszczonym kodem zapisałem go z rozszerzeniem .php, ale nie wiem jak to dalej połączyć z kodem mojej strony w html i jak dzięki temu poznać IP gości. Z góry dziękuję za pomoc smile.gif
IProSoft
A co chciałbyś dalej robić z tymi adresami, wyświetlić odrazu, zapisywać do pliku ?
-Kamil-
To zależy co łatwiej wykonać, domyślam się, że zapisanie do pliku, więc raczej ta opcja smile.gif
-Kamil-
Pomoże ktoś? ;>
timon27
Na przykłąd jak zmodyfikujesz swój kod na zapisywanie do pliku:
  1. <?php
  2. $z=fopen('logi.txt','a');
  3. fwrite($z,$_SERVER['REMOTE_ADDR'].'
  4. ');
  5. ?>

to z pliku logi.txt będziesz mógł wyciągnąć jakieś statystyki. Ale to raczej nie daj nic ciekawego, bo plik szybko stanie się ogromny i trudno będzie z niego wyciągać dane.
-Kamil-
Ok, dzięki wielkie smile.gif Ale jak mam to połączyć, żeby to zapisywało do tego pliku tekstowego? Utworzyć nowy plik czy wstawić ten kod w index.html czy jak? Przepraszam za takie pytanie ale czytam od kilku godzin w necie, ale wszędzie są kody, a nie ma napisane jak je wdrożyć.
timon27
Mój kod już zapisuje do pliku.
Skrypty php zawsze umieszczasz w plikach php.
Zmień rozszerzenie index.html na index.php.
Za pierwszym razem skrypt utworzy plik, potem będzie dopisywał kolejne linijki.

ps. były literówki więc poprawiłem, bo widzę że miałbyś z tym problem
com
w pliku z html, oczywiście który zapiszesz z rozszerzeniem php dodaj ten kod i tyle wink.gif
-Kamil-