Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: stare-gry-online ;)
Forum PHP.pl > Inne > Oceny
pifarek
Wpadłem z kumplem kiedyś na pomysł strony, traktującej o starych zainteresowaniach...
I postanowiłem napisać sobię hobbystycznie stronę, pozwalającą na granie w stare gry online (niestety przez emulator w Javie).
Wyszło coś takiego:

http://retrogamesonline.pl/

Podkreślam, że to wersja testowa ;D i grafika robiona w Paintcie wink.gif
Co myślicie?biggrin.gif
Pawel_W
mamy oceniać pomysł czy kod?

jeżeli pomysł, to super, czasem mnie weźmie na granie w stare gry, na pewno wrócę do tego serwisu smile.gif

a co do kodu, to:
  • semantyka: porażka, wszędzie same divy, w formularzach zamiast <label> jest <div class="label">, tekst zamiast w <p> jest w <div>
  • formularz nie ma atrybutu action, który jest wymagany
  • brak title dla odsyłaczy, altów dla obrazków
  • html5, a mimo to nie udało mi się znaleźć choćby 1 elementu z tego języka
  • puste odsyłacze
  • zagnieżdżenie css to momentami porażka, zdarzają się takie odwołania: #page_user .bottom .votes .item .info .name span, przy tej wielkości stronie głębokość powinna wynosić max 3, inaczej jest to niewydajne


Podsumowując, na stronie można zauważyć książkowe przykłady divitis i classitis, jeżeli jest to strona hobbystycznia to nie musicie się tym bardzo przejmować, jednak jeżeli zależy Wam na pozycji w Google to radziłbym to zmienić.

Pozdrawiam smile.gif
pifarek
Cytat(Pawel_W)
  • semantyka: porażka, wszędzie same divy, w formularzach zamiast <label> jest <div class="label">, tekst zamiast w <p> jest w <div>

To niestety kwestia głupiego przyzwyczajenia...
Cytat(Pawel_W)
  • formularz nie ma atrybutu action, który jest wymagany

W HTML5 nie jest wymagany.
Cytat(Pawel_W)
  • brak title dla odsyłaczy, altów dla obrazków

Staram się dawać dla ważniejszych obrazków title i alt, ale dla jakichś małych pierdołek zostawiam pusty alt...
Cytat(Pawel_W)
  • html5, a mimo to nie udało mi się znaleźć choćby 1 elementu z tego języka

A doctype? biggrin.gif
Cytat(Pawel_W)
  • zagnieżdżenie css to momentami porażka, zdarzają się takie odwołania: #page_user .bottom .votes .item .info .name span, przy tej wielkości stronie głębokość powinna wynosić max 3, inaczej jest to niewydajne

No nad tym muszę popracować, bo jak staram się dać krótki zapis, to potem się okazuje, że nadpisuję sobie klasy wink.gif

Dzięki, postaram się poprawić. smile.gif
foxbond
pifarek
Napisałem, że to wersja testowa i nie wszystko działa. wink.gif
wujek2009
Jestem na podstronie z rejestracją i widzę tylko formularz + nagłówek - po co tworzy request ajaxowy i pobiera listę gier jak i tak nigdzie ją nie umieszczasz - chyba, że coś pokręciłem.

Okienko z logowaniem - inaczej bym zaprojektował. Po kliknięciu w link - ciemny ekran (jak przy lightboxie) okienko większe + link do opcji "zapomniałem hasła"
i w przypadku błędnego logowania to wyświetlić komunikat błędu (jak w rejestracji) zamiast dawać alert javascriptowy.

W profilu użytkownika (sekcja ostatnio skomentowane) dodałbym taki dzióbek, który byłby skierowany w logo gierki.
coś w stylu: http://3.bp.blogspot.com/-HWz3txWm0n0/T-SQ...600/comment.png

Chmurkę tagów podpiąłbym pod lepsze linki.

Paginacje na podstronie "Wszystkie gry" dałbym jeszcze u góry - abym nie musiał scrollować listy aby przejść na drugą stronę.

- requesty ajaxowe filtrowałbym i sprawdzał czy faktycznie pochodzą z ajaxa - w Kohanie jest taki operator; przykład mojej funkcji + zastosowanie;
  1. #core.php (główny kontroler, dziedziczy ze wszystkimi innymi kontrolerami)
  2. public function _isAjax()
  3. {
  4. if ( !Request::$current->is_ajax() )
  5. Request::$current->redirect();
  6. else
  7. $this->auto_render = false;
  8. }


i później tylko w danej akcji:
  1. controller news extends core
  2. {
  3. public function action_pokaz()
  4. {
  5. $this->_isAjax();
  6.  
  7. // dalsze działania
  8. }
  9. }
  10.  
  11. // to tak w mega skrócie :-)


PS. Z adresu ajax/games zmienną "page" filtrujesz?? zwróciło mi query error po dodaniu "-1"
!*!
Wchodząc tu właśnie sobie pomyślałem że gry mogłyby być już uruchamiane po stronie serwera(duży plus), bez konieczności ściągania i bawienia się z dosboxem. Jednak jak to wygląda prawnie?
Przecież nie ma czegoś takiego jak licencja abandonware, to tylko wymysł na potrzeby odkopania starych tytułów.
ShadowD
Wejście w chrome i ff na jakąś ggrę == crash całej przeglądarki.
pifarek
Cytat(wujek2009 @ 27.11.2012, 17:14:32 ) *
Jestem na podstronie z rejestracją i widzę tylko formularz + nagłówek - po co tworzy request ajaxowy i pobiera listę gier jak i tak nigdzie ją nie umieszczasz - chyba, że coś pokręciłem.

Racja, to kwestia dłubania przy tym w pośpiechu. wink.gif

Cytat(wujek2009 @ 27.11.2012, 17:14:32 ) *
Okienko z logowaniem - inaczej bym zaprojektował. Po kliknięciu w link - ciemny ekran (jak przy lightboxie) okienko większe + link do opcji "zapomniałem hasła"
i w przypadku błędnego logowania to wyświetlić komunikat błędu (jak w rejestracji) zamiast dawać alert javascriptowy.

W profilu użytkownika (sekcja ostatnio skomentowane) dodałbym taki dzióbek, który byłby skierowany w logo gierki.
coś w stylu: http://3.bp.blogspot.com/-HWz3txWm0n0/T-SQ...600/comment.png

To już kwestia indywidualnych upodobań.

Cytat(wujek2009 @ 27.11.2012, 17:14:32 ) *
Chmurkę tagów podpiąłbym pod lepsze linki.

Znów masz rację i z czasem tak się stanie.

Cytat(wujek2009 @ 27.11.2012, 17:14:32 ) *
- requesty ajaxowe filtrowałbym i sprawdzał czy faktycznie pochodzą z ajaxa - w Kohanie jest taki operator; przykład mojej funkcji + zastosowanie;

Akurat ten kontroler nie dziedziczył z głównego ajaxowego kontrolera, w którym było sprawdzenie, które i tak nie jest idealne wink.gif

Cytat(wujek2009 @ 27.11.2012, 17:14:32 ) *
PS. Z adresu ajax/games zmienną "page" filtrujesz?? zwróciło mi query error po dodaniu "-1"

Znów przyłapany... sad.gif

Dzięki za rady!
==============================
Cytat(ShadowD @ 27.11.2012, 22:29:29 ) *
Wejście w chrome i ff na jakąś ggrę == crash całej przeglądarki.

Coś nie tak z Javą? Albo masz procka 200 mhz i 16 mb ramu? tongue.gif
dr_NO
Dobra, szybka piłka: jest to nielegalne.

szybki urywek z FAQ Nintendo (po przecież emulujecie NES'a, prawda? smile.gif)
Cytat
People Making Nintendo Emulators and Nintendo ROMs are Helping Publishers by Making Old Games Available that are No Longer Being Sold by the Copyright Owner. This Does Not Hurt Anyone and Allows Gamers to Play Old Favorites. What's the Problem?

The problem is that it's illegal. Copyrights and trademarks of games are corporate assets. If these vintage titles are available far and wide, it undermines the value of this intellectual property and adversely affects the right owner. In addition, the assumption that the games involved are vintage or nostalgia games is incorrect. Nintendo is famous for bringing back to life its popular characters for its newer systems, for example, Mario and Donkey Kong have enjoyed their adventures on all Nintendo platforms, going from coin-op machines to our latest hardware platforms. As a copyright owner, and creator of such famous characters, only Nintendo has the right to benefit from such valuable assets.

Isn't it Okay to Download Nintendo ROMs for Games that are No Longer Distributed in the Stores or Commercially Exploited? Aren't They Considered "Public Domain"?

No, the current availability of a game in stores is irrelevant as to its copyright status. Copyrights do not enter the public domain just because they are no longer commercially exploited or widely available. Therefore, the copyrights of games are valid even if the games are not found on store shelves, and using, copying and/or distributing those games is a copyright infringement.

Haven't the Copyrights for Old Games Expired?

U.S. copyright laws state that copyrights owned by corporations are valid for 75 years from the date of first publication. Because video games have been around for less than three decades, the copyrights of all video games will not expire for many decades to come.

Are Game Copying Devices Illegal?

Yes. Game copiers enable users to illegally copy video game software onto floppy disks, writeable compact disks or the hard drive of a personal computer. They enable the user to make, play and distribute illegal copies of video game software which violates Nintendo's copyrights and trademarks. These devices also allow for the uploading and downloading of ROMs to and from the Internet. Based upon the functions of these devices, they are illegal.

Can Websites and/or Internet Content Providers be Held Liable for Violation of Intellectual Property Rights if they are Only Providing Links to Illegal Software and/or Other Illegal Devices?

Yes. Personal Websites and/or Internet Content Providers sites That link to Nintendo ROMs, Nintendo emulators and/or illegal copying devices can be held liable for copyright and trademark violations, regardless of whether the illegal software and/or devices are on their site or whether they are linking to the sites where the illegal items are found.


A więcej do poczytania tutaj: http://www.nintendo.com/corp/legal.jsp
sesjebankowe
Moja Contra (zostaje sentyment po latach)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.