yorgwarez
26.08.2011, 23:45:52
Witam wszystkich forumowiczów,
Jestem początkującym programistą php i stawiam dopiero pierwsze kroki. Obecnie zajmuję się generatorem liczb losowych bez powtarzania.
Mam stworzone oto coś takiego:
<?php
// Tworzymy tablice ze zdefiniowanymi liczbami do wylosowania
// Losowanie
$tmp['random'] = array_rand($cfg['list'], 2
); // Drugi parametr odpowiada za ilość elementów, które mają zostać wylosowane // Sortowanie
// Throw
?>
Zastanawiam się teraz i już 3 dzień nie mogę znaleźć rozwiązania, co zrobić, aby skrypt mógł np. wypisać pary liczb ze wszystkich elementów tej tablicy jaka jest tworzona i wyrzucił je na ekranie w sposób, że w każdej linijce znajduje się para liczb: LICZBA 1 - LICZBA 2 i w następnych linijkach poniżej kolejne pary liczb, oczywiście bez powtarzania i tak by powstały pary ze wszystkich elementów tworzonej tablicy. Czy trzeba jakąś pętlę wrzucić do skryptu? Ktoś mógłby mi pomóc i pokazać na przykładzie? Z góry dziękuję za pomoc:) Pozdrawiam Wszystkich Forumowiczów
sada
27.08.2011, 08:11:29
zależy co rozumiesz przez powtarzanie:
np.
- czy tepary są dla ciebie identyczne $[1],$[2] i $[2],$[1] ?
- czy ma nie być powtórzeń w wylosowanych parach $[1],$[1] $[5],$[5] ?
peter13135
27.08.2011, 09:32:35
Nie wiem, czy wiem o co Ci chodzi.... więc wybacz, jeśli dam Ci bezużyteczny kod.
$tablica = array(1
,2
,3
,4
,5
,6
,7
,8
,9
,10
); for($i=0;$i<=10;$i+=2)//zamiast tej "sztywnej" dyszki, możesz tutaj dać zmienną wyplutą przez count($tablica)
{
echo $tablica[$i] . ' ' . $tablica[$i+1] . '<br />' ; }
sada
27.08.2011, 09:40:09
@peter13135
$i<9 bo zabraknie towaru

bo ostatni element tablicy ma index 9
yorgwarez
27.08.2011, 09:48:16
Dziękuje wszystkim za pomoc:)