Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Połączenie MSSQL serwer - konfiguracja
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > Microsoft SQL Server / MSDE
adi456
Witam proszę o pomoc

Nie znam się za dobrze na tym ale chciałbym się połączyć z bazą w celu wydobywania drobnych informacji lecz nie moge poradzić sobie z połączeniem do tej bazy

próbuje się połączyć za pomocą
  1. $username="sa";
  2. $password="";
  3. $database="***";
  4.  
  5.  
  6. mysql_connect("***",$username,$password);
  7. @mysql_select_db($database) or die("Nie odnaleziono bazy danych");


dużo kombinowałem i zawsze pokazuje się "Nie odnaleziono bazy danych" z informacji które wyszukałem do tej pory wynika iż należy odpowiednio skonfigurować serwer

oto parametry:

Micsrosoft SQL Server Service Manger
Version 8.00.760

Dostęp do bazy poprzez
AdminSQL.exe
Version 5.2.0.0

Posiadam stałe publiczne IP

Proszę o pomoc, dodam jeszcze że w serwer pracuje z programem PCMarket i bardzo ważne jest żeby czegoś nie popsuć miedzy komunikacją PCMARKET - MSSQL SERVER
vokiel
Do łączenia się z MSSQL nie używa się funkcji dedykowanych do MySQL. Do tego masz przecież mssql_connect
adi456
zmieniłem na mssql_connect
  1. $username="sa";
  2. $password="";
  3. $database="***";
  4. mssql_connect("***",$username,$password);
  5. @mssql_select_db($database) or die("Nie odnaleziono bazy danych");


i pokazuje

Fatal error: Call to undefined function mssql_connect() in ***.php on line 13 (z przykładu linia 4)

a gdzie znaleść nr portu?
vokiel
Manuala wypadałoby przeczytać dokładniej, a nie zmienić tylko nazwę funkcji. Poza tym trzeba mieć dodane rozszerzenie do mssql.

Funkcja przyjmuje następujące parametry:
Kod
resource mssql_connect ([ string $nazwa_serwera [, string $nazwa_użytkownika [, string $hasło [, bool $nowy_identyfikator_połączenia ]]]] )

Poza tym nie wiem czemu od razu wygaszasz błędy znakiem @? Pierwszy lepszy przykład łączenia się z bazą:
  1. <?php