Chyba jeszcze nie prezentowałem tutaj tego projektu, a przynajmniej Google nic nie znajduje.
Tytuł: Przygoda w Biurowej Dzielnicy (TODA)
Opis: gra logiczno-przygodowa napisana całkowicie w HTML i JavaScript
Licencja: open source (można grać, pobierać, modyfikować i rozpowszechniać)
Adres: http://dhost.info/compmaster/toda
Lustro: http://netoquiz.prv.pl/gra/pl.html
Większość takich gier powstaje we Flashu - technologii z dużymi wymaganiami sprzętowymi, która niedługo może odejść do lamusa. Przyszłość należy do HTML 5, ale dużo wody upłynie w Bałtyku, zanim nowe techniki staną się powszechne.
Chcę pokazać, że gry z tego gatunku (popularnie zwane escape) łatwo tworzy się z wykorzystaniem języków: JavaScript do sterowania całą aplikacją i interakcji, HTML do opisu struktury obiektów oraz CSS do opisu ich wyglądu i rozmieszczenia.
Głównym plikiem logicznym jest toda.js - wspólne funkcje, obiekty, procedura ładowania gry
Kod sterujący obiektami w grze jest w lv1.js - obiekty mają także swoje metody i własności
Pliki języków są w pozostałych plikach .js
Mam nadzieję, że komentarze wszystko wyjaśniają. Wystarczy przyjrzeć się wszystkim plikom
Nie wspieram IE 6. Kto używa tej przeglądarki, zostanie przekierowany do sympatycznej europejskiej strony.
Udogodnieniem jest klawiatura. Za pomocą strzałek poruszasz się po pokojach oraz wpisujesz tekst.
Gra powinna załadować się w każdej współczesnej przeglądarce, jeżeli nie będzie problemów z serwerem. Zachęcam do wymiany uwag i sugestii. Im bardziej szczegółowa ocena, tym większą ma dla mnie wartość. Czy warto tworzyć gry tego gatunku w technologiach internetowych? Kod skryptu jest publicznie dostępny - czytelna wersja do pobrania jako .zip.
Dokonajcie srogiej oceny projektu
PS. W Operze 10.10 mogą pojawić się drobne wady interfejsu z winy przeglądarki.