Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: procedury składowane - stosować czy nie ?
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
dejw
Odpowiedzcie na pytanko: implementować logike aplikacji poprzez procedury składowane, czy nie??
Różnie piszą, że już sam nie wiem - mówią żeby stosować, bo to jednak bezpieczniejsze, upraszcza sprawe,
bo zamiast wysyłać kilka zapytań z PHP, to lepiej z PHP wywołać procedurę (mniej danych transferowanych) itp...,
a inni mówią że tego już się raczej nie stosuje (raczej logika tkwi w aplikacji, a nie po stronie bazy)...
Jestem początkujący i robię stronkę w PHP i MySQL i w sumie to nie wiem jak podejść do tematu - wysyłąć zapytania z phpa
czy napisac procedurki-wiem ze mozna zrobic tak i tak, ale chcialbym wiedzieć jak Waszym zdaniem jest najpoprawniej
i jak to wyglada w praktyce (jak najcześciej jest to implementowane w profesjonalnych projektach).
Dzieki z góry i pozdrawiam smile.gif
scanner
My co prawda stosujemy PostgreSQL i pl/PgSQL - ale to akurat niczego nie zmienia.
Powiem Ci, że bez tego mechanizmu MyCRM nie miałby wielu funkcjonalności - już sama historia rekordów w bazie byłaby awykonalna z logicznego punktu widzenia - nasz system przechowuje całą historię zmian i usunięć na każdym z rekordów każdej z tabel - pisanie tego w PHP nawet dysponujac w miarę zaawansowanym narzędziem DB, jakim jest LightDB DeyV'a byłoby tak obciążające system, że powiesić by się szło.<br>Mój podsystem fakturujący tez w wielu przypadkach bez procedur by stał by się zbyt skomplikowany i zbyt zasobożerny.

Oczywiście nie do wszystkiego się da zaimplementować procedury, ale na pewno są bardzo przydatnym narzędziem - wyzwalacze przed, po... po prostu magia.
zzeus
Z punktu bezpieczeństwa lepiej oprzeć aplikację o procedury, jednak z ekonomicznego punktu widzenia lepiej oprzeć aplikację o zapytania wywoływane w php. Wiąże się to głównie z tym że poprawa czy zmiana jakiejś logiki zawartej w procedurze jest bardzo kosztowna.
scanner