Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Czemu na serwery wybiera się Linux ?
Forum PHP.pl > Forum > Serwery WWW
Wiktor P.
Witam.

Wybaczcie tak trywialne pytanie, ale jestem w tym kompletnie zielony.
Mianowicie:
Dla czego na serwery przeważnie wybiera się Linux lub Unix ?
Ktoś mi kiedyś powiedział, że Linux właściwie tylko na serwer się nadaje.
Czy może to ktoś sprostować ?

Z góry dzięki !
Abaddor
Linux jest bardziej stabilny niż Windowsy. I jest darmowy. Choć te nowe Windows Server też nawet dają radę. Ale jednak pod serwer tylko Linux. Zjada mniej pamięci, jak się zawiesi to wyłączasz niestabilny proces.
mydoom.h
1. Darmowy
2. Po instalacji, czysty system około 100MB ram (debian 5)
3. Wieloprocesorowy
4. Większość aplikacji (np. php przy webhostingu), jest pod "unixa"
vokiel
Alternatywą jest Windows Server z aspx i bazą SQLServer, ale to pod konkretne zastosowania, no i niestety większe zużycia pamięci.

Tak jak już wspomnieli poprzednicy za M$ trzeba zapłacić (co prawda są distro linuxa płatne, jak chociażby SUSE Enterprise (od Nowell'a), ale większość jest darmowa)
Wiktor P.
Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
qwerty1440
Cytat(vokiel @ 29.11.2009, 12:43:02 ) *
Alternatywą jest Windows Server z aspx i bazą SQLServer, ale to pod konkretne zastosowania, no i niestety większe zużycia pamięci.

Tak jak już wspomnieli poprzednicy za M$ trzeba zapłacić (co prawda są distro linuxa płatne, jak chociażby SUSE Enterprise (od Nowell'a), ale większość jest darmowa)

Jaka alternatywa? Serwera na CentOSie opartego o cherokee z php i mono chyba w zyciu nie widziales winksmiley.jpg
blooregard
Cytat
Ktoś mi kiedyś powiedział, że Linux właściwie tylko na serwer się nadaje.

To było pewnie dawno.

W tej chwili Linuks dla kogoś, kogo poza graniem i GG interesuje też coś więcej, nadaje się również z powodzeniem na desktop.