Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Co dalej? Jak się kształcić?
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Velius
Witam, pytanie może dla niektórych proste, a dla niektórych nie (to własnie ja).

Otóż po gimnazjum wybrałem naukę w Liceum Ogólnokształcącym na profilu mat-fiz. Czy dobrze zrobiłem? Czy mogę jakoś dostać się na studia informatyczne? Zależy mi głównie na programowaniu, może grafice.

Kumpel poszedł do technikum informatycznego, potem zamierza pisać maturę z informatyki. Musiałbym ją też zdawać? Mając 2 godziny tygodniowo sam musiałbym się uczyć.

Oczywiście uczyłem się już w domu html i css/php/mysql.

Trochę pracowałem z c++ i javascript.

Od przeszło 3 lat pracuję w programie GIMP i od 2 lat w Photoshopie CS, więc można powiedzieć, że mam już niemałe doświadczenie. Często działam na zlecenia, ale z tego w przyszłości nie da się utrzymać. Gdybym chciał mieć stałą pracę to potrzebne studia.

Co proponujecie? Czy po mat-fizie i maturze z matematyki można iść na studia informatyczne? Czy koniecznie muszę zdać maturę z informatyki? Jak to było u was?

sowiq
Cytat(Velius @ 19.09.2009, 23:36:50 ) *
Często działam na zlecenia, ale z tego w przyszłości nie da się utrzymać. Gdybym chciał mieć stałą pracę to potrzebne studia.
Dwa zdania i dwie bzdury smile.gif Może nie możesz się z tego utrzymać teraz, ale to dlatego, że zapewne masz niedużo doświadczenia. Dlatego bardzo dobrze, że bierzesz zlecenia (nawet jeśli na razie są słabo płatne), bo nabierasz doświadczenia i umiejętności. To w przyszłości procentuje.
Co do dyplomu - byłem w życiu na kilku rozmowach kwalifikacyjnych i nikt nigdy nie zapytał mnie o dyplom. Co najwyżej pytali czy studiuję, żeby dowiedzieć się czy będę chciał wychodzić w czasie dnia z pracy smile.gif