Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][HTML]Spacje i powiększenie textu
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
MateuszS
Witam, jestem raczkującym programistą ;] Mam zamiar napisać stronkę, na której będzie skrypt liczący wartości, które wykorzystujemy na lekcji fizyki. Zacząłem od prostego V = s : t. Poniższy kod nie jest kompletny, ponieważ chciałbym się zapytać zamiast poprawiać potem całe linijki.

Kod
<html>
<head>
<title>Rozwiazanie</title></head>
<body>
<font size="3">

<?php

$predkosc = $_POST['predkosc'];
$czas = $_POST['czas'];
$droga = $_POST['droga'];

if( $predkosc == 0 )
{
$predkosc = $droga / $czas;

echo $droga . 'm' . ' ' . ' ' . ' ' . ' ' . ':' . ' ' . ' ' . ' ' .$czas . 's' . ' ' . ' ' . '=' . ' ' . ' ' . $predkosc . ' ' . 'm/s';
}

?>

</font>
</body>
</html>

Prawda że słabo to wygląda? sad.gif Moje pytania:

1. Jak zrobić żeby gdy ktoś zostawi puste miejsce w oknie 'predkosc' uznawało to jako 0? Predkosc jest szukane wiec chce zeby tam zostawiac wolne miejsce, puki co musze wpisywac 0 ;/
2. Jak zrobić żeby wyświetlało np.
Kod
5m   :   5s   =   1m/s

zamiast nieczytelnego

Kod
5m:5s=1m/s

3. Jak powiększyć ten tekst za pomocą

Kod
<font size="x">

czyli zagnieździć kod html w php żeby było bardziej czytelne?

Jestem w tym nowy więc proszę o modyfikację kodu w razie czego i dokładne wytłumaczenie. Pozdrawiam
memory
1)
  1. <?php
  2. if( empty($predkosc)) {
  3. ?>

empty" title="Zobacz w manualu PHP" target="_manual

2) CSS ustawic np padding

3) CSS font size

przyklad
MateuszS
Bardzo dzieki a jak wlepic ten CSS w kod? Nim sie nie bawilem za bardzo. Dzialalem tabelkami zawsze.
bmL
2) CSS word-spacing
CSS letter-spacing
lub też bardziej radykalne "&nbsp" czyli tzw. twarda/niełamliwa spacja

EDIT: pierwszy wynik w google na hasło "css tutorial"
http://www.tlumaczenia-angielski.info/w3c/...irstcss.pl.html
nie jest tego dużo.
MateuszS