Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zaplecze pozycjonera.
Forum PHP.pl > Forum > Optymalizacja i pozycjonowanie stron - SEO
darecki
Witam,

Ostatnio staram się na bazie swoje doświadczenia pozycjonować serwisy internetowe. Nadmienię że bardziej jestem programistą niż specjalistą od pozycjonowania.

Zastanawia mnie jednak sprawa budowy zaplecza, które miało by za zadanie wspomagać pozycjonowanie. Chodzi mi tu o opcje takie jak.: dodawanie do precli, wpisów na blogi, fora itd. (i wiele innych jakie takie zaplecze powinno posiadać)

Chciał bym poddać pod dyskusje temat:

1. czy ma to sens i jak się za to zabrać (może jakieś propozycje, sugestie itd).
2. czy warto inwestować w rozwiązania typu adder i jemu podobne.
3. problemy techniczne z tworzeniem zaplecza (domeny, hosting itd)

Moje pierwsze pytanie to czy mając do dyspozycji kilka domen (możliwość utworzenia subdomen, np hosting nazwa.pl) na jednym hostingu można budować zaplecze.
boddah85
Cytat
1. czy ma to sens i jak się za to zabrać (może jakieś propozycje, sugestie itd).

Oczywiście, że ma. Nie dość, że jeśli jest wartościowe to strona do której linkuje może zyskać kopa, to jeszcze można na nich zarabiać. W większości nie dużą kasę, ale zawsze pokrywa przynajmniej koszty.

Jak się za niego zabrać? Kupować hostingi (najlepiej na różnych IP), domeny i stawiać na nich różne skrypty (WP, autorskie CMSy, katalogi itd.).

Cytat
2. czy warto inwestować w rozwiązania typu adder i jemu podobne.

Co do addera to się nie wypowiadam, bo go nie mam. Mam natomiast publikera i powiem, że warto. Nawet tylko po to, żeby linkować swoje zaplecze.

Cytat
3. problemy techniczne z tworzeniem zaplecza (domeny, hosting itd)

Problemy techniczne? Problemem są tylko koszta. Hostingi seo do tanich nie należą, a te tanie mają częstokroć problemy. Trzeba więc szukać kompromisu smile.gif

Cytat