Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: odwołanie do innej bazy
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > PostgreSQL
dragossani
Zaznaczam, że postgresa uruchomiłem pierwszy raz kilka dni temu i jestem zielony, stąd pytanie.
Jak dorwać się do kilu baz jednocześnie w jednym zapytaniu? W MySQL'u robię po prostu "SELECT tabela1.pole1, tabela2.pole2 FROM baza1.tabela1 LEFT JOIN baza2.tabela2 USING(klucz_obcy)". A w Postgresie? Taki zapis mi nie działa. W ogóle siedząc w jednej bazie nie mogę dobrać się do drugiej. Siedząc w baza1 nie mogę zrobić "SELECT * FROM baza2.tabela2". Wywala błąd: parse error at or near "."
GeoS
Troche namieszales. Piszac o MySQLu miales chyba na mysli dzialania na roznych tabelach i kolumnach jednej bazy :!:

PS Polecam kolejnego manuala:
http://www.postgresql.org/idocs/
i np. dokument:
http://www.postgresql.org/idocs/index.php?...orial-join.html biggrin.gif
dragossani
jednej bazy :?:

Miałem na myśli dokładnie to co napisałem. Jedno zapytanie do dwóch tabel w dwóch różnych bazach. Silnik ten sam, na tej samej fizycznie maszynie ale 2 bazy i w nich tabele i w nich pola. Zapytanie ma ciągnąć dane z obu. To jakiś problem?

Czytałem na liście dyskusyjnej postgresa, że pracują nad zapytaniami do zupełnie zdalnych baz. Coś w stylu: SELECT zdalna_baza.tabela.* FROM zdalna_baza(213.17.224.50,login,hasło)
Skoro takie są plany to zakładam, że dostęp do lokalnych baz już jest...
GeoS
Cytat
Skoro takie są plany to zakładam, że dostęp do lokalnych baz już jest...

To dokladnie oznacza jedno - takie sa plany biggrin.gif
dragossani
Hm, widzę że się nie rozumiemy. :?
Wejdź sobie do MySQLa. Stwórz sobie 2 bazy danych i w każdej z nich po jednej tabelce i trochę danych.
Przykładowy kod:
Kod
CREATE DATABASE baza1;

USE baza1;

CREATE TABLE tabela1 (id_tabela1 INT UNSIGNED NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY, value VARCHAR(40) NOT NULL);

INSERT INTO tabela1 (id_tabela1, value) VALUES (NULL, 'rekord numer [1] w [tabela1] w [baza1]');