Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]zapis do nowego pliku
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
shreker
Witam ! mam pewien problem. Mam następujący kod:

Kod
$plik = 'dane_03-07-2008.txt';

(pominięta część kodu)

$fp = fopen($plik, "a");
@flock($fp, 2);
@fwrite($fp, $dane1. ' || '. $dane2.' || '. $dane3. ' || ' . "\n");
@flock($fp, 3);
@fclose($fp);

Wiadomo, dane pobierane są ze zmiennych i zapisywane do pliku.
Chodzi o to czy można zrobić coś takiego że jeżeli wielkość pliku z zapisywanymi danymi przekroczy określoną wielkość (np 1 MB) to automatycznie zapisywnie danych zostanie "zablokowane", zostanie utworzony nowy plik z nową datą utworzenia (np. dane_10-07-2008.txt) i do niego będą zapisywane kolejne dane. A gdy ten nowy osiągnie zadaną wielkość to zostanie utworzony nowy , itd ...
Jestem kompletnie początkujący i szczerze mówiąc nie bardzo wiem jak to można zrobić, proszę o pomoc :-)
sebekzosw
  1. <?php
  2. $plik = "dane_03-07-2008.txt"; //aktualny plik
  3.  
  4. if(filesize($plik) >= 1048576) {
  5. //tworzenie nowego pliku
  6. } else {
  7. //aktualizacja aktualnego pliku
  8. )
  9. ?>
shreker
Sprawdziłem , niestety ale nie działa, po przekroczeniu danej wielkości nie zostaje utworzony nowy plik:-(((((
Kod

if(filesize($plik) >= 1048576) {
     //tworzenie nowego pliku
} else {
     //aktualizacja aktualnego pliku

(pominięta część kodu)

$fp = fopen($plik, "a");
@flock($fp, 2);
@flock($fp, 3);
@fclose($fp);
}
phpion
Bez urazy ale czy wstawiasz jakiś kod w miejsce:
  1. <?php
  2. //tworzenie nowego pliku
  3. ?>

?
shreker
;-) Oczywiście że tak. próbowałem tam wstawić kod tworzący nowy plik, ale chyba coś pokręciłem, albo coś robię źle. Proszę o pomoc jak mam to zrobić. Zresztą gdybym wiedział jak to samemu zrobić to bym nie pisał. Jeśli ktoś ma pomysł to proszę o pomoc.
phpion
Pokaż więc jak to robisz, a nie oczekuj gotowca. Wtedy wspólnie dojdziemy do działającego rozwiązania.
shreker
Mam coś takiego:
Kod