Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP] - wyszukiwanie wartości.
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
malzon
Witam!

Piszę w tym dziale, bo jestem naprawdę początkujący. Zacznę od ilustracji:

Mam przykładową tabelę. Chciałbym zrobić stronę na której albo z użyciem pola "text" lub "select" (może być coś innego) mógłbym wybrać (na podstawie w/w tabeli) wagę paczki, a w drugim polu czy jest to przedpłata na konto czy opłata za pobraniem, po czym zostanie wyświetlona kwota do zapłaty. Proszę bardzo nie sugerować się przykładem, bo chciałbym w przyszłości dodać dość dużo wierszy np. 300 i tyle samo kolumn. Chciałbym również żeby cała zawartość znajdowała się z bazie danych MySQL. Czy jest możliwość zrobienia czegoś takiego? Bardzo prosiłbym o pomoc, ewentualny przykład.

Pozdrawiam.
tab
Cytat(malzon @ 4.12.2012, 21:44:02 ) *
Czy jest możliwość zrobienia czegoś takiego?

Tak, da sie. Baza SQL to takie wszechstronne narzędzie że umożliwia nawet wyliczanie opłat za przesyłkę wink.gif
Nie wiem jak bardzo sie znasz na tym wiec powiem ci po prostu jak ja bym to zrobil. Najpierw model tabeli:
ID MIN MAX PRE POST
1 0 31 29 36 <- dla pierwszego rekordu z tabeli takie wartosci trzeba by wprowadzic, dla pozostalych analogicznie. Pre to przedpłata, post to opłata za pobraniem
Plik html to by było cos takiego:
  1. <form actiion method>
  2. <input type=text name=weight>
  3. <select name=type>
  4. <option name=pre>Opłata Przed</option>
  5. <option name=post>Opłata z dosyłka</option>
  6. </select>
  7. </form>

PHP:
  1. <?php
  2. if ((isset($_POST['weight'])) && (isset($_POST['type'])))
  3. {
  4. $waga = strip_tags($_POST['weight']);
  5. $type = $_POST['type']; // pre lub post
  6. mysql_connect( // parametry twojej bazy );
  7. $ret = mysql_query("SELECT '$type' FROM tabela WHERE $weight > min and $weight < max");
  8. $wynik = mysql_fetch_assoc($ret);
  9. echo $wynik[$type];
  10. }