Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]strpos ciąg znaków w wyrazie..
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
acztery
Hej,

mam takie zdanie.

Algi-nadają miękkości oraz nawilżenie włosom. Polecane do suchych włosów.

i taki kawałek kodu:

1. ...
  2. if (stripos($desc, $str[$i]) != '')
  3. {
  4. $tag_tmp[$atag[$i]['tag']] = $atag[$i]['tag'];
  5. }
  6. ...

Kod odp za wyszukanie np słowa Kości w tym zdaniu. (bez patrzenia na wielość liter) dlatego stripos a nie strpos. Problem w tym ze tam występuje takie słowo jak miękkość. a tam jest kość. jak zrobić żeby nie było jakiś parametr do stripos czy jak?

na początku pomyślałem żeby szukać [spacja]kości[spacja] ale co jak padnie na początek zdania czy coś wtedy jak Kości będą na początku zdania i spacji przez tym nie będzie to nie znajdzie mi tego...

sadistic_son
Musisz użyć wyrażeń regularnych.
acztery
wolałbym nie nie znam się na nich sad.gif
Dominis
Jeśli nie znajdziesz lepszego rozwiązania to podsyłam Ci mój pomysł:

Jeśli znajdzie kości to zwraca wynik w tablicy $matches. $string -> tutaj dajesz tekst, który ma zostać przeszukany.
Działa to tylko i wyłącznie, jeśli kości nie jest na początku tekstu.
  1. preg_match('/[\s\.\,\!\?]{1,1}+[kK]{1,1}+[oO]+[śŚ]+[cC]+[iI\.\,\!\?\s]/', $string, $matches);

A to działa tylko i wyłącznie wtedy, jeśli jest na początku tekstu.
  1. preg_match('/^[kK]{1,1}+[oO]+[śŚ]+[cC]+[iI\.\,\!\?\s]/', $string, $matches);

Pozdro
acztery
Kości do był tylko przykład może być np słowo kino i w tekscie bedzie słowo kinoman nie po winnno znaleźć takiego słowa...

ale spoko będę myślał. Ale jak ktoś znajdzie rozwiązanie to z przyjemnościa...
bulimaxiu
może coś w stylu [cokolwiek_co_nie_jest_literą]$string[cokolwiek_co_nie_jest_literą]?
amii
U mnie takie coś działa, musisz sobie tylko dostosować.
  1. if(@strpos($text, $tabliczka[$g]))
  2. {
  3.  
  4. $wyr = "/([^(a-zA-Z0-9ąęćżźńśłóĄĘĆŻŹŃŚŁÓ'-=\"\')])". $tabliczka[$g] ."([^(a-zA-Z0-9ąęćżźńśłóĄĘĆŻŹŃŚŁÓń'-=\'\")])/i";
  5.