Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [SQL][PHP]ochrona przed sql injection-prosze o pomoc
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
majka111
Witam

od kilku dni bawie sie w dedektywa i sledzę wszelkie mozliwe rozwiazania ochrony przed sql injection , znalazłem naprawde duzo sposobów ale mam jeden problem próbuje sklecić to wszystko w jedna całość i nie daje rady z powód jest jeden nie jestem programistą php. jakieś drobne improwizacje coś poprawić wstawić to jeszcze dam rade ale wszystkie sugestie jakie znalazłem sa do ludzi ktorzy na tym zjedli zęby i jest dla nich czywiste co gdzie i jak .

teraz o co mi chodzi smile.gif mam skrypt strony www dziurawy jak druszlak jedyne zabezpieczenie jakie ma to jak jest "wyłączony"

próbuje zrobić 2 rzeczy :

obronic go przed sql injection i może jakies filtrowanie w drugiej kolejnosci

na stronie mam 3 miejsca które musze obronić logowanie do PA, dodawanie rekordów do trabeli przez formularz i formularz kontaktowy

Wyczytałem że panel admina to sesje + ciasteczka ale bardziej mi zalezy żeby ochronić same pola wpisu

znalazłem to wiem ze robi duzo dobrego , ale.....

gdzie TO, wstawić czy do pliku odpowiedzialnego za połaczenie z bazą czy do pliku logowania

1. <?php
  2. // Connect
  3. $link = mysql_connect('host', 'uzytkownik', 'haslo')
  4.  
  5. // Zapytanie
  6. $query = sprintf("SELECT * FROM uzytkownicy WHERE uzytkownik='%s' AND haslo='%s'",
  7. ?>

pytań mam dużo wiecej ale nie chce przesadzać na początek

Pozdrawiam

Mario
CuteOne
sprintf do napisania tego rodzaju zapytania to bezsensowna strata zasobów
  1. <?php
  2. // Connect
  3. $link = mysql_connect('host', 'uzytkownik', 'haslo')
  4.  
  5. $salt = 'dew^&*y2/w2,.'; //wygenerowana sól - o soleniu haseł poczytasz na necie
  6.  
  7. $uzytkownik = mysql_real_escape_string($uzytkownik);
  8. $haslo = sha1($haslo.$salt); // hashuj hasła tak aby w razie utraty danych nie wpadły w niepowołane ręce
  9.