Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Struktura bazy
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
shl
Mam pytanie co do struktury bazy. Czy potrzeba jakiegos dodatkowego klucza ID w tabelach Pr_... ( jak na rysunku) chodzi o placzenie produktu z np: kolorem.
Dany produkt moze miec przypisanych kilka kolorow, czy wystarczy taka tabela?
idProdukt
idKolor

zzeus
Wystarczy taka tabela jak podałeś.
shl
dzieki
Mchl
Dodatkowo możesz w tabelach Pr_ zdefiniować klucz główny na obu kolumnach.
shl
a cos dokladniej mozesz powiedziec ... podac przyklad jaki to ma byc klucz ... jestem wtym zielony i robie to w ciemno sad.gif

A moze ktos mi podpowie jak zrobic zapytanie do bazy o wiecej niz jeden kolor ( na podstawie tej ilustracji)

bo jak chcialbym dac zapytanie o kolor idKolor = 2 to jest o jeden, a jak ktos chcialbym wiecej kolorow

to idKolor = 2 OR idKolor = 4 OR idKolor = 5

i tu problem ze klorow moze byc wiecej (definiowane przez administratora serwisu)

i jak o nie wszytkie pytac? W jakiejs petli ?

Dzieki za pomoc i wskazowki smile.gif
eccocce
Co do zapytania o kolory - musisz złączyć ze sobą tabele Produkt, Pr_Kolor i Kolor i wtedy utworzy ci się tabela, w której będziesz miał w wierszach produkt i wszystkie związane z nim kolory. Do złączania używa się JOIN. Popróbuj, są przykłady, powinieneś skumać bez problemu smile.gif Jakby co, pytaj.
Mchl
Cytat(shl @ 15.06.2010, 22:40:08 ) *
a cos dokladniej mozesz powiedziec ... podac przyklad jaki to ma byc klucz ... jestem wtym zielony i robie to w ciemno sad.gif

Np.
Kod
ALTER TABLE Pr_Kolor
ADD PRIMARY KEY (idProdukt, idKolor)

shl
A teraz rozumiem smile.gif dodalem we wszystkich tabelach Pr_

Wiec jeszcze pewnie powinienem dodac tez w Tabeli Produkt do idFirma, tak ?

Dzieki smile.gif

Cytat(eccocce @ 15.06.2010, 21:15:56 ) *