Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: openbsd czy freebsd ??
Forum PHP.pl > Forum > Serwery WWW
Nookie
Pytanie, raczej do bardziej zaawansowanych i do tych ktorzy juz troszke kombinowali z jednym i z drugim smile.gif

ktory z nich wydaje Wam sie lepszy do postawienia sprawnego i calkiem dobrze dzialajacego servera wwww questionmark.gif

duzo ludzi zachwla openbsd ze wzgledu na bezpieczenstwo..
ale tak jak sobie patrzylem to wiekszosc ludzi jesli stawia server na bsd to decyduje sie na freebsd, ktory podobno jest duzo trudniejszy w konfiguracji questionmark.gif

narazie z bsd jestem zielony, ale chce dokonac wyboru tego odpowiedniego dla mnie zeby sie w nim szkolic i postawic wkoncu server na czyms dzialajacym sprawnie a nie windowsik smile.gif

dzieki
pozdrawiam
borec
OpenBSD od poczatku istnienia mialo bodajrze 2 dziury (ale nie dam glowy) wiec chyba jest dosc bezpieczne 8)

jak dla mnie to system dla masochistow, ja zostaje przy moim pingwinku tongue.gif
Nookie
No pingwinki prostsze, ale bsd baaardzo chwala.. wlasnie za bezpieczenstwo!!

a co do trudnosci to podobno freebsd, w instalacji jest duzo trudniejsze, ale chcialbym info od kogos kto mial juz okazje widziec najlepiej jedno i drugie w akcji smile.gif
enceladus
Jeśli chcesz robić specjalizowany serwis pod WWW zdecydowanie polecam FreeBSD:
1. Bezpieczeństwo gdy nie masz kont userów na maszynie i utrzymujesz podstawowe zasady BHP przestaje być najważniejsze w kontekście wydajności serwera WWW.