Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] Kontroler od podstaw
Forum PHP.pl > Forum > PHP
Beynar
Nie wiem od czego zacząć pisac mój pierwszy kontroler. Wiem, że musze zacząć od front kontrolera ale nie moge załapać, jak zacząć, co on ma robić i jak dalej ma przekazywać żadania, akcje i gdzie je w końcu wywoływać. Jak ma to wszystko działać i z czym to się je.
Googlowałem, szukałem na forum, czytałem ale dalej mam wiele wątpliwości.
Z tego co rozumiem to front controller ma za zadanie tylko wyciąganie akcji z adresu, i uzyskiwanie odpowiedniej formy żądania? tzn. np utowrzenie tablicy z poszczegolnymi parametrami żadania ze stringu.
Np. z http://.../index.php?mod=newsy&pokaz=34&parametry=23;56;21
nasz FC ma za zadanie tylko uzyskanie odpowiedniej formy, np. tablicy i przekazanie akcji dalej... ale gdzie dalej i jak...?

Jestem początkującym programistą więc proszę o proste tłumaczenie i wyrozumiałość smile.gif

pozdrawiam
nrm
dużo się nauczysz przeglądając klasy i opis do nich z Zend pseudo Frameworka.
Cysiaczek
Front Controller to wzorzec projektowy i robi tyle, ile chcesz aby robił. Jeśli jak mówisz, jesteś początkujący, to obejrzyj stronę
http://martinfowler.com/eaaCatalog/

Wzorzec, o którym rozmawiamy, to http://martinfowler.com/eaaCatalog/frontController.html
Jest on punktem wejścia dla każdego żądania. Określa, jaka komenda zostanie uruchomiona, uruchamia wszelkie globalne walidatory, określa kontekst żądania. To nie znaczy, że ma wiedzieć, jak się to odbywa, bo najczęściej zleca to innym obiektom przekazując potrzebne informacje, a on je jedynie... kontroluje

Pozdrawiam.
Beynar
Przeglądam Zend Frameworka... przeglądałem cake php i code codeIgniter...
ich kontrolery są ogromne, rozubodowane... myślę, że zdecydowanie za duze jak na moje projekty.

Dalej nie wiem od czego zaczac... :/
mike
Cytat(Beynar @ 13.01.2008, 17:59:55 ) *
Dalej nie wiem od czego zaczac... :/
Zacznij od teorii wzorców.