Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przetwarzanie dużej ilości danych w XML i grafiki
Forum PHP.pl > Forum > PHP
ZaqU
Witam,

Chciałbym zintegrować swój drobny portal ogłoszeń nieruchomości napisany na Laravelu 4 z systemem Asari.

Specyfikacja integracji dla zainteresowanych tutaj

W dużym skrócie: Jest to narzędzie do którego agencje nieruchomości wrzucają swoje oferty i dalej system rozsyła je na inne portale. Ja otrzymam na swój serwer mnóstwo plików XML z danymi ogłoszeń i obrazkami. Każdy plik XML muszę przetworzyć, a nieraz są to ilości ogłoszeń idące w kilka tysięcy w jednym pliku. Do tego dochodzą obrazki, po max. 10 na jedno ogłoszenie - każde należy przetworzyć dwa razy (zeskalować oryginał + stworzyć miniaturkę).

Moje pytanie do was - jak się za to zabrać? Jestem programistą Laravel i Symfony i szczerze powiedziawszy nigdy nie zajmowałem się takimi dużymi rzeczami, a przydałoby się zdobyć odpowiednią wiedzę. Gdyby dało się to rozwiązać za pomocą PHP, to byłoby idealnie, bo w tym języku czuję się jak ryba w wodzie.

Moją pierwszą myślą na rozwiązanie tego problemu, było zapisywanie w bazie który plik został już przetworzony i do którego momentu. To samo ze zdjęciami. Ustawić limit przetwarzania na np. kilkaset ofert i kilkadziesiąt obrazków, a następnie uruchamiać cyklicznie skrypt PHP przez CRON'a do momentu przetworzenia wszystkich ofert - wówczas plik usuwamy i tym sposobem mamy w bazie ogłoszenia, a na dysku gotowe do publikacji zdjęcia. Jednak pytanie czy to najlepszy sposób (bo na pewno nie jedyny), aby ten problem rozwiązać?

Czy jest jakaś szybsza i równie prosta (dla programisty PHP) metoda? Nie znam innych języków programowania i szczerze nie bardzo mi się widzi nauka czegoś nowego, od podstaw - bo wiadomo - jak coś się robi za pierwszym razem, to nie zawsze jest to najwyższych lotów, a ja nie chcę wracać do tematu kilka razy, tylko wykonać coś raz, a solidnie.

Pozdrawiam.
Pyton_000