Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z "include"
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Gość_Kamil
Mam problem na stronie www.emulelink.za.pl. Ponieważ jeśli dokonuje jakiejś (zmiany np. dodaje link w menu) to musze to robic na każdej z podstron. Słyszałem że można utwożyć jakiś szblon (coś z "include") i dodawać tylko treść strony w moim wypadku jesto treść umieszczona pomiędzy <!-- /CONTENT --> a <!-- /CONTENT -->. Powiedzcie gdzie mam dokładnie umieścić tę funkcję bo w php jestem zupełnym laikiem.
hmmm
nie jestem pewien, czy dobrze zrozumialem ...

na kazdej z podstron, na ktorych masz umieszone menu, w jego miejsce wpisz kod
  1. <?php
  2. include ('./menu.inc');
  3. ?>

teraz utworz plik menu.inc w ktorym podasz cala jego zawartosc
  1. <!-- na przyklad -->
  2. <div id="menu">
  3. <a href="link1.php">link1</a>
  4. <a href="link2.php">link2</a>
  5. <a href="link3.php">link3</a>
  6. </div>

jezeli bedziesz chcial dokonac modyfikacji w menu, wystarczy, ze zmienisz zawartosc menu.inc :]
Gość_Kamil
Tak chodzi mi o cos takiegiego. Ale problem polega na tym że to nie chce działać (w menu nie ma żadnego linku). No chyba że działa dopiero na serwerze??
dog_master
Tak, działa dopiero gdy jest na serwerze. A plik, w którym masz include()... musi mieć rozszerzenie .php.
hmmm
nie sadzisz, ze powinienes najpierw sprawdzic? :>

mam taka cicha nadzieje, ze pliki ze skryptami php zapisujesz z odpowiednim rozszerzeniem *.php , hmm?
no i tam, gdzie umieszczasz stronke, powinna byc udostpeniona obsluga php ...
Guest
Tak tylko że po wysłaniu na serwer pokazuje mi sie taki bląd:

Warning: main(): Unable to access ./menu.inc in /home3/em/emulelink/index.php on line 31

Co to oznacza?questionmark.gif
ARJ
podajesz złą ścieżkę. sprawdź dokładnie.
  1. <?php
  2. include ('./menu.inc');  //chyba tak napisałeś
  3. include ('menu.inc');  //jeżeli plik jest w tym samym folderze to ma być tak
  4.  
  5. ?>
Gość_Kamil