Jest WCAG, dopuszcza on captche, ale tylko jeśli umożliwimy korzystanie z innego zmysłu. Zakładam, że chodziło im o słuch, bo trudno wyniuchać obowiązkowe pola. A teraz pytanie ile osób o tym słyszało, a ile się dostosowało?
Cytat
Kto będzie sobie głowę zawracał, pisaniem indywidualnego rozwiązania, żeby zaspamować komuś formularz kontaktowy?
Spamerzy z reguły zawracają sobie głowę, nawet jeśli jest to strona Pana Zdzisia, bo kto bogatemu zabroni.
Cytat
Powiedz mi z innej strony, skoro cały czas napierasz na to, że honeypot jest zły. W jaki sposób niewidomy ma skorzystać ze strony z Twoim captcha? Nie może, a dlaczego? Bo uważasz, że ktoś wejdzie i zepsuje Ci formularz.
Nie napisałem że honeypot jest zły. Honeypot w Twoim wykonaniu jest kiepski, ponieważ daje Ci fałszywe poczucie bezpieczeństwa (obejście captchy zajmuje nieco dłużej, nawet z gotowymi regułkami, niż przejrzenie źródła strony). Tak, niewidomi z reguły mogą mieć problemy i mają spore chociażby przy zakładaniu skrzynki email, jeśli nie ma opcji głosowej, to są zmuszeni poprosić kogoś o pomoc. Opcja głosowa nie jest również wyjściem, ponieważ automat może być za szybki, albo tłumaczenie będzie w obcym języku. Podobna sytuacja jest u Ciebie, program czytający źródło strony może źle zinterpretować Twoje pola tak samo jak nie rozpozna kotka na zdjęciu.
Cytat
Wszystko dobieramy do potrzeb, do serwisu
Tu się zgodzę. Jednak wolę, aby te... 2%? ludzi poprosiło inną osobę o pomoc, tudzież odsłuchało wiadomość głosową niż zostawiać formularz bez zabezpieczenia.