1) mapa kafelkowa
a) zapis kafelków w bazie

2) mapa z jednego obrazka
a) zapis kafelków w bazie

Zastanawiam się które rozwiązanie jest bardziej optymalne od reszty. Powiedzmy że będziemy mieli lokacje 30x30 o rozmiarach kafelków 30x30px. Tworząc jedną lokację za pomocą bazy mielibyśmy 900 rekordów, za pomocą plików taką samą. Wszystko obsługiwane byłoby przez jQuery, więc dane nt. mapy(wygląd pól i zdarzenia na niej) byłyby zapisywane w js przy każdym otworzeniu mapy. Dzięki czemu przy każdym ruchu, sprawdzanie czy można wejść na dane pole odbywałoby się w JS.
Zapytania do bazy byłyby dzięki temu zminimalizowane, odbywałyby się tylko:
1) przy wczytaniu mapy
2) przy updacie pozycji gracza(tutaj też będę starał się znaleźć lepsze rozwiązanie; bo update za każdym ruchem gracza to troche zbyt dużo)
3) rozmowach z NPC
Dodatkowo wybór: kafelki czy cały obrazek. Mając kafelki, potrzeba opisać każdy kafelek(wygląd + akcje) a z kolei z całym obrazkiem opisanie polega na naniesieniu akcji na mapę.
Pojawia się też pytanie czy przy każdym przeładowaniu strony ładować całość mapy czy tylko dany fragment np 5x5. Pobierając całość(30x30) nie musimy później przy poruszaniu się pobierać dodatkowych pól, bo wszystko mamy zapisane w tablicy js. A co za tym idzie - kolejne pytanie. Pobierać całą mapę i zapisywać ją w js(później w nim obrabiać) czy za każdym ruchem pobrać fragment 5x5?
Chciałbym jak najlepiej do tego podejść, czyli wybrać baza czy pliki do trzymania informacji o mapie. Trzymanie w bazie - będzie oddziaływało na nią, a w plikach na transfer.
Jakie byłoby Waszym zdaniem najlepsze wyjście z tej sytuacji?
pozdrawiam