Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP]Kilka pytań poczatkujacego - bezpiencztwo i wydajnosc
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
gosciuuu
Z góry chciałbym prosić o nie wysyłanie mnie do google czy manuala; zanim zdecydowałem się napisać tutaj przestudiowalem google i jednak nie znalazlem tego co chce; a czasem manual nie jest dla mnie wystarczajaco jasny.

PHP, MySQL znam dosc dobrze, natomiast nie mam dużego doświadczenia w (nazwijmy to) administracji. A konkretnie chodzi mi wydajnosc i bezpieczenstwo;

1. Pierwsze moje pytanie dotyczy baz dancyh, zastanawiam sie czy za duza liczba rows`ów w bazie (powiedzmy 10 kolumnowej po 50 znakow max) nie spowoduje czegoś złego. Tzn w skrócie mówiąc jaka liczba rowsow jest duza a jaka mala, co w sytuacji kiedy tych rowsow jest za duzo. Mam nadzieje ze mniej wiecej wiecie o co mi chodzi.

2. Druga sprawa to bezpieczeństwo, a dokladnie GET a jeszcze dokladniej link aktywacyjny konta np.: aktywacja.php?email=przyklad&numeraktywacyhny=75438508

Poniżej jest taki prsoty skrypt (nie caly bo jeszcze sprawdzenie aktywacji itd itp), lecz skrypt nie jest bezpieczny, czy moze ktos mi napisac jak najlepiej go zabezpieczyc przed injection i wszystkim innym ?

1. <?php
  2.  
  3. $email = $GET["email"];
  4.  
  5. $kod = $GET["numeraktywacyhny"];
  6.  
  7. if(isset($email) && isset($kod)) {
  8.  
  9. $sprawdz = mysql_query("SELECT * FROM uzytkownicy WHERE email='$email' AND kod='$kod'");
  10.  
  11. if (mysql_num_rows($sprawdz) == 1) {
  12.  
  13. mysql_query("UPDATE uzytkownicy SET aktywacja = tak WHERE email = '$email'");
  14.  
  15. } else {
  16.  
  17. echo "LINK JEST NIEPRAWIDŁOWY";
  18.  
  19. }
  20.  
  21. }
  22.  
  23. ?>

!*!
Użyj PDO z bindowaniem zamiast mysql_*
Link aktywacyjny dobry, sprawdzaj tylko że email to email, a liczba to liczba... Choć sam ograniczyłbym się do zwykłego hasha np. md5 w linku na bazie emaila.
gosciuuu