jestem początkujący w php, mam nadziję, że nie będzie dla Was problemem to co mnie męczy już parę dni

piszę sobie (a właściwię dopiero się uczę) mały skrypcik, chcę móc dodawać pojazdy do bazy danych, usuwać, edytować, w miarę czasu i nauki będe go rozbudowywał ale to już przyszłość
dodawanie, usuwanie, wypisywanie danych z tabeli działa bez problemu, jednak z edycją jest pewien problem, podejrzewam, że błąd jest w zapytaniu, ale nie dostaję żadnego błedu - nie dokonuję się też aktualizacja

plik pojazdy.php - zarządzanie pojazdami, czyli dodawanie, edycja, usuwanie - część pliku jest w komentarzu, bo tak sobie kombinuję na różne sposoby i nie chcę pisać od nowa