Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [JavaScript] Problem z walidacją formularza
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
ermar
Witam.
W JS jestem zielony jak szczypior na wiosnę i potrzebuję pomocy.

Mam dwa inputy określające szerokość i wysokość pola.
Warunkiem jest , że jeden z wymiarów nie może przekroczyć 150 cm

Wymyśliłem taki kod
  1. <script type="text/javascript">
  2. var szerokosc = new LiveValidation('szerokosc', { validMessage: " " });
  3. var wysokosc = new LiveValidation('wysokosc', { validMessage: " " });
  4.  
  5. if (wysokosc > 150)
  6. {
  7. szerokosc.add( Validate.Numericality, { minimum: 1, maximum: 150, notANumberMessage: "Podaj tylko cyfry w centymetrach!", tooLowMessage: "Minimalna szerokość to 1 cm!", tooHighMessage: "Jeden z wymiarów nie może przekraczać 150cm!"} );
  8. }else
  9. {
  10. szerokosc.add( Validate.Numericality, { minimum: 1, notANumberMessage: "Podaj tylko cyfry w centymetrach!", tooLowMessage: "Minimalna szerokość to 1 cm!"} );
  11. }
  12.  
  13. if (szerokosc > 150)
  14. {
  15. wysokosc.add( Validate.Numericality, { minimum: 1, maximum: 150, notANumberMessage: "Podaj tylko cyfry w centymetrach!", tooLowMessage: "Minimalna wysokość to 1 cm!", tooHighMessage: "Jeden z wymiarów nie może przekraczać 150cm!"} );
  16. }
  17. else
  18. {
  19. wysokosc.add( Validate.Numericality, { minimum: 1, notANumberMessage: "Podaj tylko cyfry w centymetrach!", tooLowMessage: "Minimalna wysokość to 1 cm!" } );
  20. }
  21.  
  22.  

Ale pętla nie bardzo działa. Działa walidacja, pilnuje czy wartości nie są za małe i czy sa liczbami ale to wszystko.

Proszę uprzejmie o pomoc zielonemu.

Pozdrawiam
ermar
croc
Jaka pętla?

Sprawdź co zwraca konsola błędów.
ermar
Nie działa warunek z if jeżeli szerokość jest >150 tylko wykonuje się to co w else. To samo tyczy się drugiego if.
W Konsoli nie ma błędów dotyczących js, w firebug też error jest czysty.

Z pewnością źle coś robię ze zmiennymi ale nie wiem czego szukać ;/