Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [JavaScript] przesuwający się div ze zdjęciami
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
sweter
Witam, z góry uprzedzam, ze w js jestem zielony, więc proszę o cierpliwość do mnie biggrin.gif

A oto mój problem: chciałbym zrobić na stronie przesuwający się div:

Cytat
^ (strzałka do góry)

zdjęcie 1

zdjęcie 2

zdjecie 3

V (strzałka do dołu)

Obok (z lewej strony) były by ukryte div'y (display:none) z powiększonymi zdjęciami i opisami do nich.

Chciałbym, żeby wszystko funkcjonowało na document.getElementById, a nie na AJAX'ie.

Z podmianą zdjęć nie miałbym problemów. Niestety nie wiem jak zrobić taką listę zdjęć, żeby po najechaniu kursorem na strzałkę do góry z dołu "wyjeżdżały" kolejne zdjęcia (i analogicznie do strzałki w dół).

Czy moglibyście doradzić jak napisać takie coś? A może ktoś z forumowiczów spotkał się już z takim skryptem?

Z góry dzięki za każdą pomoc! smile.gif
Pawel_W
zrób slide w jQuery
sweter
Ale za pomocą slideUP i slideDown, czy istnieją może jakieś inne, podobne funkcje? (pytam się, bo dzisiaj pierwszy raz na oczy widzialem jQuery biggrin.gif )
gcdreak
Urzyj funkcji animate()
Kildyt
jQuery będzie najlepszym i najszybszym rozwiązaniem, ale jednak warto chociaż trochę "liznąć" js-a, żeby mieć jako-takie obeznanie w sprawie.
Nie rozumiem dla czego od razu wykluczasz AJAX-a? Jeżeli zdjęć byłoby bardzo dużo to obniżył by zużycie transferu.
sweter
Kildyt > A mógłbyś napisać mi taki skrypt, bo ja w ogóle nie rozumiem AJAX'a sad.gif (dlatego wolałem użyć document.getElementById)
ayeo
Witam!

~sweter, czytaj uważniej. Tu nie chodzi o AJAX'a. Są gotowe pluginy do jQuery, które robią dokładnie to czego Ci trzeba. Jedyne co musisz zrobić to listę w HTML-u z obrazkami. Pomijam już fakt, że taki plugin ma 5 linijek kodu winksmiley.jpg

Pozdrawiam!
Maxik