Gdzie Ty się dopatrzyłeś w Strategii mechanizmu tworzenia obiektów, to nie wiem

.
- Fabryka - tworzy obiekty bez jawnego definiowania, jaka klasa nas interesuje.
- Strategia - umożliwia stosowanie różnych algorytmów o jednolitym interfejsie, dzięki czemu mogą być one prosto wymienialne lub rozbudowywane o nowe.
Przykład: robisz uniwersalny paker do plików. Wiadomo, są różne algorytmy kompresji: ZIP, gZip, Bzip itd. ale robią to samo. Jeśli zastosujesz strategię, stworzysz sobie abstrakcyjny interfejs Pakera, który będzie mógł być implementowany przez konkretne algorytmy, a program będzie trzymać referencję "abstrakcyjnyPaker" wskazującą na właściwy algorytm, którego chcemy użyć. Natomiast fabryka w tym przykładzie może służyć do produkcji obiektów pakera, ale równie dobrze możesz fabrykę olać i robić obiekty strategii ręcznie.