To normalne zachowanie z limitem. Unset dostaje bowiem konkretny, jeden, klucz i go usuwa. Koszt resetowania, pobierania pierwszego klucza i usuwania jest w miarę wysoki, ale zawsze tak samo przebiega, stąd długość tablicy nie ma dla niego znaczenia. Zawsze wytnie pierwszy i koniec.
Z kolei im większy offset i długość wycinanego kawałka, tym dłużej array_slice przechodzi po kluczach kolejnych i czas mu rośnie.
Całość jednak nieco inaczej by wyglądała, gdyby tablica wejściowa na wstępie była dowolnej długości i już na wstępie mogła mieć zarówno 1 jak i 40 elementów. O ile samo działanie nadal byłoby identycznie szybkie, o tyle doszła by Ci bowiem wstępna obróbka dla kodu z resetem jako "inicjalizacja", tak, by usunąć tyle elementów z przodu, by Ci zostało góra 4 elementy. Array_slice wystarczy leciutko jedynie zmodyfikować. Zamiast
wstawia się bowiem
co
zawsze wycina maksymalnie 4 ostatnie elementy tablicy. Oczywiście nadal koszt się zwiększa z wycinanym kawałkiem, ale przestajesz się martwić czy dostarczona tablica jest pusta, ma 2 czy 5000 elementów.