Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Idź do strony...
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
gary
Witam. Jako, że jestem zielony jeśli chodzi o php to postanowiłem napisać tutaj.
Posiadam stronę podobną w działaniu do kwejk.pl. Chciałbym na niej dodać formularz taki jak jest właśnie na kwejku.
Chodzi o coś w stylu "idź do strony numer:..."

Chciałbym, żeby użytkownik wpisywał np. 35, klikał "ok", i został przeniesiony na adres: http://strona.pl/?page=35
Domyślam się, że nie będzie to długi i trudny do napisania kod, ale moja znajomość kończy się na HTMLu, a w internecie niczego nie znalazłem :/

Mogę liczyć na waszą pomoc?
!*!
Robisz formularz który GETem odsyła do pliku php, a w nim odczytujesz tą wartość poprzez

1. $_GET['page'];
sebap123
Wstaw coś takiego:

1. <form action="strona.php" method="post">
  2. <!--tutaj wstawiasz listę rozijaną i co tam jeszcze chcesz (np. lista rozwijana ma nazwę listaRozwijana)

Dodajesz tez kod php do strony:
  1. print 'wybrano numer strony'.$_POST['listaRozwijana'];

I w sumie to tyle z grubsza - aby przejsc do innej strony na bazie tego posta to wystarczy dodać na header, ale to już raczej jest w necie. Jakby był problem to pisz.
m_ikolaj
Chyba id strony powinno być przesyłane $_GET['id_strony'] ,bo gary napisał

Cytat
(...)
został przeniesiony na adres: http://strona.pl/?page=35
sebap123
Rzeczywiście, nie zauważyłem. To kod powinien byc zamiast post po prostu get i dodatkowo kod php:
  1. $strona = htmlspecialchars($_GET['listaRozwijana']);
  2. print 'wybrano numer strony'.$strona;
!*!
A na co Ci w tym htmlspecialchars jak to są liczby?

1. if(is_int($_GET['page']))
  2. {
  3. /* kod który ma wczytać odpowiednią stronę na podstawie liczby */
  4. }
Adikso
Ponieważ ktoś i tak może podstawić do adresu kod html i rozwalić stronę.
To jest w końcu GET, a więc
Kod
http://adres.pl/plik.php?listaRozwijana=</body>

I twoja strona która wygląda tak:
Cytat
To jest tekst nr1
Tekst2
<tutaj pokazuje wartość z GET>