nakers2
5.06.2011, 16:54:33
czy to prawda że divy psuja optymalizacje skryptów php, że jak sie za dużo stawia to... wszystko "kisi" ?
d3ut3r
5.06.2011, 17:01:05
Tak to prawda w dodatku, parzysta liczba divów na stronie ma też negatywny wpływ na optymalizacje zapytań sql
a tak na poważnie, HTML nie ma za wiele wspólnego z PHP i ilość divów nie ma tutaj znaczenia. Co nie zmienia faktu że układ strony musi być przemyślany i zakodowany z głową żeby faktycznie nie pojawiło sie 100 divów podczas gdy wystarczy ich 5.
nakers2
5.06.2011, 17:03:11
Cytat
zakodowany z głową żeby faktycznie nie pojawiło sie 100 divów podczas gdy wystarczy ich 5.
ale załóżmy że nei potrafie inaczej.. i zrobie te 200 divów, to znaczy że osłabi mi to optymalizacje strony ?
d3ut3r
5.06.2011, 17:04:17
no sam sobie odpowiedziałeś na pytanie skoro zrobisz 200 a można ten sam efekt osiągnąć 50 divami to które rozwiązanie jest bardziej optymalne ?
nakers2
5.06.2011, 17:19:05
no tak, ale chodziło mi raczej o to czy te divy szczególnie psują optymalność... czy tylko "tak sobie" - nie ma to większego znaczenia
ShadowD
5.06.2011, 17:32:02
Przede wszystkim rośnie stosunek kodu do merytorycznej zawartości strony - wpływa to na seo, przynajmniej tak przyjęło się sądzić.
Pytasz czy ma jaki ujemny wpływ na php - odpowiedz brzmi NIE, interpreter omija kod html i nie ma to dla niego znaczenia, ale na coś ma:
Rośnie ciężar strony - tracisz na transferze jak i na objętości do dysku, wczytywanie kody do pamięci też trwa nieco dłużej.
Js, jak np jq, gdy skarzesz pobrać mu wszystkie divy, lub będziesz szukać odpowiedniego zajmie to więcej czasu i bardziej obciąży maszynę.
Nie wiem czy wiesz, ale zwiększając liczbę elementów masz większą szansę czegoś nie domknąć i jeśli nie sprawdzasz kodu w jakimś walidatorze, a przeglądarka w jakiej Ty sprawdzasz swoją pracę poprawi w locie kod to nic nie tracisz, ale jeśli zdarzy się iż user korzysta np. z jakiejś mało znanej mobilnej wyszukiwarki która nie ma tak zaawansowanych funkcji strona za pewne się totalnie rozleci. Takie błędy są trudne do naprawy przy 100 zagniecionych divach.
Cała masa Twojej pracy która jest nie potrzebna.
Powiedz mi jaki Ty masz lay, że chcesz pakować w niego 100 bloków?! Przecież to cała masa elementów i nie wiem czy jest sens, dlaczego nie możesz napisać strony jak należy?
nakers2
5.06.2011, 17:34:39
robie gre przeglądarkową, gdy np. jest system dialogów
musze ustalać divy przy np. obrazku postaci, npc, rozmowach npc, rozmowach gracza, tabelach... przy wszystkim
nie mam pojecia jak inaczej zrobić
ale nie 100... około 30 mi wyszło teraz
plik wazy teraz 11kb, to dużo jak na plik php ?
aeaeae
5.06.2011, 18:08:35
11kb czy 11kB?
nakers2
5.06.2011, 18:17:03
KB
aeaeae
5.06.2011, 18:23:26
Nie wiem ile dokładasz do tego innych plików itd. W ogóle, żeby odpowiedzieć na pytanie czy plik php jest duży czy mały, to trzeba wiedzieć coś więcej, np. jakie jest jego zadanie ...

W czym piszesz tą grę? Tylko php?
nakers2
5.06.2011, 18:25:27
php + mapa w JS
wszystkie pliki graficzne mają 400KB
a pliki php mają 200KB
to dużo łącznie ?
modern-web
5.06.2011, 18:29:49
Tak. Całkiem dużo.
Jeżeli nie zależy Ci na transferze serwera to publikuj to bez zastanowienia.
Na Twoim miejscu pokombinowałbym z kompresją grafik

Możesz zmniejszyć całkowity rozmiar aż o 50% więc jest o co walczyć.
Pomyśl sobie; przy 5000 wejść dziennie ile transferu Ci pójdzie, hm? Dużo, prawda?
p.s.
Dodatkowo rzuć okiem na optymalizację kodu php.
Może na pierwszy rzut oka wyda Ci się to głupie ale czasem można zaoszczędzić aż 1/4.
Przy kilku tysiącach odwiedzin ma to znaczenie; przy 10... nie.
Decyduj.
nakers2
6.06.2011, 09:37:48
wyciąłem divy, pozmieniałem itd. 2 godziny się namęczyłem a obniżyło mi wage pliku z 11 do 9
ShadowD
6.06.2011, 17:11:13
Nie wpadaj z skrajności w skrajność, usunięcie div'a i dodanie do 10 innych stylowania tak by wszystko było jak przy użyciu tego dodatkowego też nie ma sensu, zwróć uwagę, że takie gry obciążają przeglądarkę. :-)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.