Mam do rozwiązania jeden problem, z którym nie mogę sobie poradzić. Mam jeszcze sporo braków w konstruowaniu zapytań, ale mam nadzieje ze z czasem to się zmieni. Do rzeczy:
Posiadam tabelę zawierającą:
PK| Numer_id | RODZAJ OPŁATY | Opcja_1 | Opłata | Waga |
PK| Pole14 | Pole46 | Pole49 | Pole53 | Pole29|
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
| 85495 | Opłata standardowa | 0.00 | 11.00 | 2,5 |
| 85495 | Opłata paliwowa | 27.50 | 0.44 | 0,00 |
| 85495 | Zadeklarowana wartość | 490.98 | 0.66 | 0,00 |
| 85495 | Podatek | 0.00 | 2.67 | 0,00 |
| 85502 | Opłata standardowa | 0.00 | 11.00 | 2,9 |
| 85502 | Opłata paliwowa | 27.50 | 0.44 | 0,00 |
| 85502 | Zadeklarowana wartość | 564.75 | 0.66 | 0,00 |
| 85502 | Podatek | 0.00 | 2.67 | 0,00 |
| 85520 | Opłata standardowa | 0.00 | 11.00 | 2,5 |
| 85520 | Opłata paliwowa | 29.00 | 0.44 | 0,00 |
| 85520 | Zadeklarowana wartość | 712.29 | 0.66 | 0,00 |
| 85520 | Pobranie | 730.00 | 1.15 | 0,00 |
Potrzebuję otrzymać następujące zestawienie:
PK | Numer_id | Opłata Standardowa | Opłata paliwowa | Zadeklarowana wartość | Opłata za deklaracje | Pobranie | Opłata za pobranie | Waga |
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++
| | wartość z Opłata | wartość z Opłata | Wartość z Opłata | Wartość z opłata | wartość z Opcja_1 | Wartość z Opłata | Wartość z Waga |
|gdzie Pole46 zgodne |
|z nagłowkiem |
Problem polega na tym, że próbuję to zrobić na kilka sposobów i ciągle bezskutecznie. Wygląda to mniej więcej podobnie do Tabeli PIVOT w Excelu, jednak dla kilkudziesieciu tysiecy pozycji Excel pada na kolana...
Dla zliczenia poszczególnych numerów listów wybrałem wraz z ilością opłat wybrałem:
SELECT Pole14, COUNT(Pole53) AS Numer_zamówienia FROM `upc_calosc` GROUP BY Pole14
Teraz pojawia się problem: jak do tego wyniku DODAĆ kolumny np. "Opłata paliwowa" tylko dla tych zamówień gdzie Opłata paliwowa jest naliczona, albo "Pobranie" dla tych gdzie Pobranie istnieje ?
HELP
