Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

Reply to this topicStart new topic
> Obsługa serwera www z poziomu strony
hevellius
post 17.12.2007, 03:30:41
Post #1

Grupa: Zarejestrowani

Ostrzeżenie: (0%)
-----

Witam: poświęciłem dłuższy okres na naukę stawiania serwera www na linuxie, konfiguracji apacha pod tym systemem itp. W związku z tym mam pytanie bo jednak jestem jeszcze trochę zielony:) :

Czy jest jakiś skrypt który pozwoli na zarządzanie serwerem z zewnątrz tak jak to ma miejsce w serwisach świadczących usługi hostingowe? Przykładowo loguję się z innego komputera i dodaję drugie konto, określam jego parametry(limit mb na bazę, ewentualnie wybór bazy czy mysql czy pg, subdomenę i passy do ftp i skrzynki mailowej), potem mogę się zalogować na to konto chociaż mieć dostęp do niego jedynie przez ftp. Jeśli nie ma gotowego rozwiązania, to czy miałby ktoś jakieś linki traktujące o tym, jak się do tego zabrać i od czego zacząć, żeby to w miarę działało, nie chcę zaczynać tego z głupa żeby się potem nie wyłożyć na budowaniu architektury takiej aplikacji. Nie chodzi mi o full wypas na poziomie firm hostingowych, wystarczy coś skromnego, w co można by potem się wgryźć i z upływem czasu rozbudowywać

pozdrawiam

ps. jeśli był już taki temat to przepraszam, ale nic nie znalazłem
Go to the top of the page
+Quote Post
seba22
post 29.12.2007, 09:17:52
Post #2

Grupa: Zarejestrowani

Ostrzeżenie: (0%)
-----

Jest takowe rozwiązanie.

http://www.virtualmin.com/

w wersji GPL ( darmowej ) można zarządzać serwerem dns, web, mail ( smtp ( ssl), pop3 / imap), ftp, quota, zarządzać kopie zapasowe serwerów wirtualnych np na odległą lokalizacje sieciową za pośrednictwem FTP. ( np, ze względów bhp dział kopii zapasowych masz w innym budynku, klikasz przez FTP i jazda)

Jedyny mankament, że trzeba system postawić "całkowicie od nowa", instalacje pakietów itp całkowicie zrobi za nas kreator.

Dobrze współgra z systemem CENTOS.