![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 194 Pomógł: 0 Dołączył: 22.09.2003 Skąd: Polska Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Będę się zabierał za kontynuację gry logiczno-przygodowej. Nad jej scenariuszem się jeszcze zastanowię (jak macie propozycje, piszcie). W związku z tym mam kilka uwag i pytań. Przypomnę jeszcze, że jest to prosta gra typu MOTAS, The Will.
1. Obrazki będą tworzone w programie The Gimp 2. Wymiary: 700x400... za duże, co:? Ponieważ pierwszy raz tworzę taką grę, jakie wymiary obrazków zaproponowalibyście:? Mam tylko kilka już zrobionych, więc mogę poprawić, jakby co. 2. W czym zaprogramować grę Jest kilka możliwości... a) HTML i JS (javascript też ma obsługę cookies, więc może coś wyjdzie z zapisywania stanu gry...), najprostsze. ![]() c) C++ - podobno ten język jest podobny do php, więc nie powinien mi problemów stworzyć. *** Więc co proponujecie? Który język z Delphi lub C++ ma większe możliwości pod względem tworzenia takich gier (nie opieram tego na DirectX czy OpenGL, bo gra złożona będzie z obrazków)? 3. Nie tylko ja będę autorem gry. Aktualnie wiem, kto będzie robił zapisywanie i odczytywanie zapisów gry (jeśli Delphi). Kto chce także tworzyć grę lub pomagać w jej robieniu? Jakieś uwagi? Propozycje? Piszcie -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Administrator PHPedia.pl Grupa: Developerzy Postów: 1 102 Pomógł: 2 Dołączył: 14.09.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
może zainteresuj sie pygame, jeśli ta gra ma być złożona z obrazków
![]() [edit] http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_61135.html Ten post edytował bela_666 9.01.2005, 14:17:39 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 597 Pomógł: 30 Dołączył: 19.02.2003 Skąd: Tychy Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jeśli gra byłaby w HTML i np. jeszcze php do tego to napewno pare osób z tego forum by się przyłączyło.
Natomiast jak chodzi o C++ i z tego co piszesz to nie miałeś z tym styczności ... odradzam. Z punktu widzenia osoby znającej C++ można stwierdzić, że prosto zrozumieć php. Natomiast jak się z php przechodzi na C++ to ma się trochę problemów. Delphi nie korzystałem, ale z tego co słyszałem nie jest strasznie trudne ;] Ten post edytował sf 9.01.2005, 15:00:02 -------------------- Zapraszam na mój php blog, tworzenie stron.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 194 Pomógł: 0 Dołączył: 22.09.2003 Skąd: Polska Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Na 80% gra będzie tworzona w HTML/JS (chyba, że jakieś argumenty lub coś innego zmieni tą decyzję). php nie może być, bo gra będzie otwierana na komputerze użytkowników.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 105 Pomógł: 0 Dołączył: 16.10.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czyli to nie jest gra online, czy chociaż jakaś multi?
I dlaczego to, że gra będzie odpalana na kompach użytkowników wyklucza u Ciebie php? Jeśli robicie to w Delphi to może: http://www.iol.ie/~locka/mozilla/mozilla.htm (Kontrolka Mozilli do wyświetlania HTML... zamiast WebBrowser) -------------------- Com powiedział, powiedziałem.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 352 Pomógł: 1 Dołączył: 17.07.2003 Skąd: Kazanów Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
mozna php uzyc do tworzenia gry, trzeba tylko gtk wykorzystac
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 848 Pomógł: 0 Dołączył: 7.07.2004 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Można by to zrobić w Delphi, ale on ma dużo mniej opcji od C++ i jest tylko bardziej "zagmatwany". Polecałbym Borland Visual C++ Builder. Jest podobny do Delphi (w końcu Borland) i ma dużo więcej funkcji. Oczywiście jako C++ łatwiej byłoby tutaj zgromadzonym na nim programować, ponieważ nawet większość wyrażeń w C++ jest identyczna z php
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 194 Pomógł: 0 Dołączył: 22.09.2003 Skąd: Polska Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Imperior - bo każdy ma instalować serwer WWW by grać?
![]() JavaScript wystarczy do tego. Poszukuję osób, które potrafią dobrze robić grafikę... (szablon pokoju dam). [The Gimp] A teraz co do wielkości obrazków - jaka jest najlepsza? 700x400 - to za duże... 580x380 - niektóre obiekty mogą się nie mieścić w niektórych pokojach, ale myślę, że będzie dobrze... Kto miał doczynienia z tego typu grami - powinien wiedzieć. Jakie rozmiary proponujecie? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 352 Pomógł: 1 Dołączył: 17.07.2003 Skąd: Kazanów Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat(MP1 @ 2005-01-10 21:33:45) Imperior - bo każdy ma instalować serwer WWW by grać? ![]() heh... nie potrzeba serwera stawiac zeby zagrac w gre zrobiona w php... pisalem ci juz o php GTK kilka postow wyzej! |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Administrator PHPedia.pl Grupa: Developerzy Postów: 1 102 Pomógł: 2 Dołączył: 14.09.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Borland Visual C++ Builder no to w końcu Borland C++ Builder czy Visual C++ ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 194 Pomógł: 0 Dołączył: 22.09.2003 Skąd: Polska Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
I tak nie będę tego na GTK opierał, bo to będzie dokument HTML.
php nie jest tutaj aż tak potrzebne. Odpowiedzcie na moje pytanie dot. rozmiaru obrazków (poprzedni mój post). Ten post edytował MP1 10.01.2005, 23:15:47 -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 19.07.2025 - 14:02 |