![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 135 Pomógł: 0 Dołączył: 7.12.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
od kilku dni dla zabawy tworzę sobie klona pewnej gry przeglądarkowej i w końcu natrafiłem na problem nie do przejścia. Zastanawiam się jak napisać skrypt który będzie obliczał dany dzień w tej grze na podstawie algorytmu : 8 h = 24 h w grze. Jak według tego obliczyć minuty ?
Nie proszę o gotowy skrypt lecz o jakiś pomysł i drobne wskazówki jak to napisać |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 178 Pomógł: 49 Dołączył: 16.04.2012 Skąd: Bytom Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ja bym zrobił to sprawdzając różnicę czasu.
A trochę bardziej opisowo... Przypisałbym na stałe "czas zero", który oznaczałby początek gry. Powiedzmy, że jest to 1 sierpnia 00:00:00. Następnie po prostu brałbym obecny czas i sprawdzał różnicę od "czasu zero". Powiedzmy, że sprawdzamy czas gry 2 sierpnia 06:00:00. Różnica to 1 dzień i 6h, czyli 30h, czyli 1800 minut. Teraz po prostu mnożę przez 3 (ponieważ czas w grze płynie 3 razy szybciej). Wychodzi, że w grze minęły 4 dni, czyli 90h, czyli 5400 minuty. Ten post edytował Tuminure 5.07.2012, 07:10:39 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 121 Pomógł: 22 Dołączył: 22.06.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czymaj. Powinno działać. Wywołujesz funkcje w ten sposób:
Gdzie 50 to ile minut w grze, a 8 to ile realnych godzin w grze na dobę w grze. Wynik daje w realnych minutach. W tym wypadku zrobi coś takiego:
Czyli 50 minut w grze gdzie doba trwa 8h wynosi 17 realnych minut. Wynik zaokrągla, ale możesz sobie to wywalić i dalej jakoś rozwinąć ta funkcję. Ten post edytował Shido 5.07.2012, 07:33:36 -------------------- Sorka za błędy ort. jak coś dajcie znać na PW to popoprawiam.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 22.07.2025 - 20:09 |