![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 1 Dołączył: 25.05.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam!
Piszę do was po poradę. Zrobiłem bardzo prosty prototyp gry na bibliotece jQuery i pluginie do niej gameQuery. Mam na razie chodzenie na kliknięcie i na strzałkach ale nieważne. Zdziwiła mnie przy tym jedna rzecz, a dokładnie po wsadzeniu funkcji mousemove z jQuery obciążnie procesora na Google Chrome skacze do < 25 % na Dual-Core ![]() Czy ktoś już może robił kiedyś grę na jQuery i czy warto w ogóle zaczynać programowanie? Czy można zamulić kompa przez jQuery? I czy nie lepiej zabrać się za naukę HTML5 ? Bo widziałem parę gier na nowym HTML'u, ale nie zaglądałem w kod ![]() Będę wdzięczny ![]() Pozdro E-mati. Ten post edytował e-mati 22.04.2011, 16:05:59 |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 8 989 Pomógł: 1550 Dołączył: 8.08.2008 Skąd: Słupsk/Gdańsk ![]() |
Tak, wszystkie animacje w DOM Javascript są niesamowicie obciążające dla procesora (wielokrotnie bardziej niż taka sama rzecz we flashu). Pozostaje Ci pisać gry w Canvasie, choć FLASH/SILVERLIGHT w tej dziedzinie i tak będzie łatwiejszy w użyciu + wydajniejszy.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 715 Pomógł: 47 Dołączył: 5.12.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jeśli chodzi o SILVERLIGHT to technologia ta nie obsługuje grafiki 3d,po za tym nie widzę w niej wad-można rozszerzyć możliwości o usługę WCF(za pomocą tej usługi np.można obsłużyć sesje po stronie klienta),nawet AJAX tego nie umie.
Ten post edytował Rid 22.04.2011, 18:42:48 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 1 Dołączył: 25.05.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dzięki za odpowiedzi
![]() Biorę się za HTML'a 5 Canvas ;p bo Silverlight z tego co na szybko wyczytałem jest płatny, ale poza tym nie przepadam za wytworami Microsoftu. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 715 Pomógł: 47 Dołączył: 5.12.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Biorę się za HTML'a 5 Canvas ;p bo Silverlight z tego co na szybko wyczytałem jest płatny?? A można link do tej strony,gdzie Pan to wyczytał ![]() Z tego co wiem to jest bezpłatny,jest dodatkową techniką programowana w Visual Studio express ,która jest bezpłatną platformą programistyczną. W Visual Studio express można programować w wielu odmianach języków programowania(CSHTML"C#+Razor ENgine", ASPX"C#,VB",Silverlight"C#+JS+XML",nawet jest i PHP) dodatkowo jest baza danych MSSQL express i wszystko bezpłatne postawione na serwerze IIS expess. Ten post edytował Rid 23.04.2011, 10:28:52 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 8 989 Pomógł: 1550 Dołączył: 8.08.2008 Skąd: Słupsk/Gdańsk ![]() |
Jeśli chodzi o SILVERLIGHT to technologia ta nie obsługuje grafiki 3d,po za tym nie widzę w niej wad-można rozszerzyć możliwości o usługę WCF(za pomocą tej usługi np.można obsłużyć sesje po stronie klienta),nawet AJAX tego nie umie. Flash wspiera natywnie, nie wiem jak silverlight ale nawet jeżeli nie to już powstały frame-y do obsługi 3d -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 1 Dołączył: 25.05.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Pisałem, że na szybko wyczytałem tutaj: http://eclare.pl/artykuly/co-to-jest-flash...rto-je-stosowac. Ale to i tak nie ważne bo tak jak pisałem nie przepadam za wytworami Microsoftu, wole rozwiązania open source lub jakieś bardziej przyjazne dla programistów.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 115 Pomógł: 10 Dołączył: 5.06.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Te rzeczy jak Visual Studio, C#'arpy, Silverlight'y to jedne z najlepszych rzeczy Microsoftu.
Dziwne, że nie przepadasz z za wytworami MS, a używasz jQuery ![]() Ten post edytował TheSnake 23.04.2011, 12:33:07 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 181 Pomógł: 9 Dołączył: 28.08.2006 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To jQuery jest wytworem Microsoftu?
-------------------- "Zero 'errorów' nic nie oznacza. Walidator sprawdza tylko składnię. Kod strony jest jak psu z d**y wyjęty i to, że walidator świeci się na zielono nie oznacza, że ta kupa jest ładna" - mike
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 115 Pomógł: 10 Dołączył: 5.06.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Bierze udział w tworzeniu (między innymi dla swojego ASP.NET'a).
Ten post edytował TheSnake 23.04.2011, 13:05:17 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 181 Pomógł: 9 Dołączył: 28.08.2006 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ciekawe, zawsze myślałem, że jedynie zaadpotowało go do swoich projektów i uczestniczy w tworzeniu wtyczek do tej biblioteki.
Po za tym "bierze udział" a "jest jego wytworem" to chyba spora różnica (mimo, że stwierdzenie i tak nie jest prawdziwe). Ten post edytował Cypherq 23.04.2011, 13:06:48 -------------------- "Zero 'errorów' nic nie oznacza. Walidator sprawdza tylko składnię. Kod strony jest jak psu z d**y wyjęty i to, że walidator świeci się na zielono nie oznacza, że ta kupa jest ładna" - mike
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 690 Pomógł: 92 Dołączył: 6.02.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Pytanie - A czy to jest ważne? Sam uwazam, że C# jest przyjemny w pisaniu, chociaż wolę opensource.
A co do tego - silverlight jest darmowy tak, jak flash. Zresztą pomyśl, płatny system vs ugruntowany na rynku flash? Toż to by było bez sensu |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 589 Pomógł: 91 Dołączył: 22.05.2008 Skąd: Gliwice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To zależy jakiego typu to ma być gra. Tak naprawdę w wielu przypadkach edytować co chwila pół drzewka DOM nie trzeba. Natomiast tak jak pisze @wookieb operacje na DOMie należą do jednych z najbardziej obciążających.
Canvas jest fajny tyle, że niektóre rzeczy prościej da się zrobić bez niego - przykład http://wls-team.ovh.org/projects/zstio2/. Trudno za Ciebie zdecydować jeśli nie znamy tego jak ta gra ma wyglądać i działać. Jeśli chodzi o canvas to zajrzyj ma mojego bloga - http://luq10.wordpress.com/category/gamedev/gamemap/ funkcji mousemove z jQuery obciążnie procesora na Google Chrome skacze do < 25 % A do czego przypisujesz ten event i co robi ta funkcja? Bo jeśli ją przypinasz do document to w sumie dziwne by to nie było ![]() Ten post edytował #luq 23.04.2011, 15:45:56 -------------------- Moja gra - scraby.io
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 1 Dołączył: 25.05.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Kod $.function($) { $("#play").mousemove(function(e){ var relativeX = e.pageX - this.offsetLeft; var relativeY = e.pageY - this.offsetTop; $('.spnCursor').html("X Axis : " + relativeX + " Y Axis : " + relativeY); }); } to jest mój kod z użycie mousemove. Gra ma mieć wygląd z góry, chodzenie bohaterem na strzałkach (to już mam) i rzesze botów atakujące go czyli AI. Nie jest tego dużo. Przy okazji szukania tutków HTML5 Canvas znalazłem gry na webgl, który działa nawet na androidzie i bodajże ipodach i wydaję mi się jeszcze ciekawszym rozwiązaniem. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 332 Pomógł: 294 Dołączył: 12.10.2008 Skąd: Olkusz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
może poczytaj o keszowaniu obiektów DOM do jakiejś zmiennej w JS zwłaszcza jeśli dany obiekt dosyć często jest wykorzystywany... $('.spnCursor') - to Ci szuka elementów o tej klasie za każdym wywołaniem zdarzenia... a innerHTML niby szybko działa ale także buduje elementy DOM - nie lepiej dobrać się textNode i zmieniać jego wartość
![]() -------------------- Jeśli twoja ręka rusza do przodu powstrzymaj swój gniew; gdy wyprzedza cię twój gniew - wycofaj rękę.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 1 Dołączył: 25.05.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
może poczytaj o keszowaniu obiektów DOM do jakiejś zmiennej w JS zwłaszcza jeśli dany obiekt dosyć często jest wykorzystywany... $('.spnCursor') - to Ci szuka elementów o tej klasie za każdym wywołaniem zdarzenia... a innerHTML niby szybko działa ale także buduje elementy DOM - nie lepiej dobrać się textNode i zmieniać jego wartość ![]() Nie bardzo rozumiem jak podmieniać jego zawartość. Taki kod może i działa ale zamiast podmieniać to mi dodaję non stop ten kawałek "X Axis : " + relativeX + " Y Axis : " + relativeY do diva. Kod var x = document.createTextNode("X Axis : " + relativeX + " Y Axis : " + relativeY); document.getElementById('spnCursor').appendChild(x); Nigdy nie używałem textNode i nie bardzo rozumiem jak to się kręci. P.S. Faktycznie przypisanie $(".spnCursor") do zmiennej trochę pomaga, no nawet bardzo bo użycie procka spadło do max 15% sporadycznie. Ten post edytował e-mati 27.04.2011, 19:32:56 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 332 Pomógł: 294 Dołączył: 12.10.2008 Skąd: Olkusz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
ten textnode też możesz utworzyć tylko raz po czym przypisać go do jakiejś zmiennej - wbrew pozorom jako element drzewa DOM to także jest obiekt a nie tekst więc w zmiennej miałbyś referencję do tego textnode, po czym możesz podmieniać po prostu jego warotść textNode.nodeValue = "X Axis : " + relativeX + " Y Axis : " + relativeY;
-------------------- Jeśli twoja ręka rusza do przodu powstrzymaj swój gniew; gdy wyprzedza cię twój gniew - wycofaj rękę.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 20.08.2025 - 09:00 |