Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Gra na jQuery czy HTML5?, Co lepsze?
e-mati
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 18
Pomógł: 1
Dołączył: 25.05.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam!

Piszę do was po poradę. Zrobiłem bardzo prosty prototyp gry na bibliotece jQuery i pluginie do niej gameQuery. Mam na razie chodzenie na kliknięcie i na strzałkach ale nieważne. Zdziwiła mnie przy tym jedna rzecz, a dokładnie po wsadzeniu funkcji mousemove z jQuery obciążnie procesora na Google Chrome skacze do < 25 % na Dual-Core blink.gif . No i moje pytania:

Czy ktoś już może robił kiedyś grę na jQuery i czy warto w ogóle zaczynać programowanie? Czy można zamulić kompa przez jQuery?

I czy nie lepiej zabrać się za naukę HTML5 ? Bo widziałem parę gier na nowym HTML'u, ale nie zaglądałem w kod oneeyedsmiley02.png

Będę wdzięczny smile.gif
Pozdro E-mati.

Ten post edytował e-mati 22.04.2011, 16:05:59
Go to the top of the page
+Quote Post
wookieb
post
Post #2





Grupa: Moderatorzy
Postów: 8 989
Pomógł: 1550
Dołączył: 8.08.2008
Skąd: Słupsk/Gdańsk




Tak, wszystkie animacje w DOM Javascript są niesamowicie obciążające dla procesora (wielokrotnie bardziej niż taka sama rzecz we flashu). Pozostaje Ci pisać gry w Canvasie, choć FLASH/SILVERLIGHT w tej dziedzinie i tak będzie łatwiejszy w użyciu + wydajniejszy.


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Rid
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 715
Pomógł: 47
Dołączył: 5.12.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jeśli chodzi o SILVERLIGHT to technologia ta nie obsługuje grafiki 3d,po za tym nie widzę w niej wad-można rozszerzyć możliwości o usługę WCF(za pomocą tej usługi np.można obsłużyć sesje po stronie klienta),nawet AJAX tego nie umie.

Ten post edytował Rid 22.04.2011, 18:42:48
Go to the top of the page
+Quote Post
e-mati
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 18
Pomógł: 1
Dołączył: 25.05.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Dzięki za odpowiedzi biggrin.gif .

Biorę się za HTML'a 5 Canvas ;p bo Silverlight z tego co na szybko wyczytałem jest płatny, ale poza tym nie przepadam za wytworami Microsoftu.
Go to the top of the page
+Quote Post
Rid
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 715
Pomógł: 47
Dołączył: 5.12.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Biorę się za HTML'a 5 Canvas ;p bo Silverlight z tego co na szybko wyczytałem jest płatny??

A można link do tej strony,gdzie Pan to wyczytałquestionmark.gif?
Z tego co wiem to jest bezpłatny,jest dodatkową techniką programowana w Visual Studio express ,która jest bezpłatną platformą programistyczną.
W Visual Studio express można programować w wielu odmianach języków programowania(CSHTML"C#+Razor ENgine",
ASPX"C#,VB",Silverlight"C#+JS+XML",nawet jest i PHP) dodatkowo jest baza danych MSSQL express i wszystko bezpłatne postawione na serwerze IIS expess.

Ten post edytował Rid 23.04.2011, 10:28:52
Go to the top of the page
+Quote Post
wookieb
post
Post #6





Grupa: Moderatorzy
Postów: 8 989
Pomógł: 1550
Dołączył: 8.08.2008
Skąd: Słupsk/Gdańsk




Cytat(Rid @ 22.04.2011, 19:38:26 ) *
Jeśli chodzi o SILVERLIGHT to technologia ta nie obsługuje grafiki 3d,po za tym nie widzę w niej wad-można rozszerzyć możliwości o usługę WCF(za pomocą tej usługi np.można obsłużyć sesje po stronie klienta),nawet AJAX tego nie umie.

Flash wspiera natywnie, nie wiem jak silverlight ale nawet jeżeli nie to już powstały frame-y do obsługi 3d


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
e-mati
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 18
Pomógł: 1
Dołączył: 25.05.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Pisałem, że na szybko wyczytałem tutaj: http://eclare.pl/artykuly/co-to-jest-flash...rto-je-stosowac. Ale to i tak nie ważne bo tak jak pisałem nie przepadam za wytworami Microsoftu, wole rozwiązania open source lub jakieś bardziej przyjazne dla programistów.
Go to the top of the page
+Quote Post
TheSnake
post
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 115
Pomógł: 10
Dołączył: 5.06.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Te rzeczy jak Visual Studio, C#'arpy, Silverlight'y to jedne z najlepszych rzeczy Microsoftu.

Dziwne, że nie przepadasz z za wytworami MS, a używasz jQuery blink.gif

Ten post edytował TheSnake 23.04.2011, 12:33:07
Go to the top of the page
+Quote Post
Cypherq
post
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 181
Pomógł: 9
Dołączył: 28.08.2006
Skąd: Katowice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


To jQuery jest wytworem Microsoftu?


--------------------
"Zero 'errorów' nic nie oznacza. Walidator sprawdza tylko składnię. Kod strony jest jak psu z d**y wyjęty i to, że walidator świeci się na zielono nie oznacza, że ta kupa jest ładna" - mike
Go to the top of the page
+Quote Post
TheSnake
post
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 115
Pomógł: 10
Dołączył: 5.06.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Bierze udział w tworzeniu (między innymi dla swojego ASP.NET'a).

Ten post edytował TheSnake 23.04.2011, 13:05:17
Go to the top of the page
+Quote Post
Cypherq
post
Post #11





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 181
Pomógł: 9
Dołączył: 28.08.2006
Skąd: Katowice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Ciekawe, zawsze myślałem, że jedynie zaadpotowało go do swoich projektów i uczestniczy w tworzeniu wtyczek do tej biblioteki.
Po za tym "bierze udział" a "jest jego wytworem" to chyba spora różnica (mimo, że stwierdzenie i tak nie jest prawdziwe).

Ten post edytował Cypherq 23.04.2011, 13:06:48


--------------------
"Zero 'errorów' nic nie oznacza. Walidator sprawdza tylko składnię. Kod strony jest jak psu z d**y wyjęty i to, że walidator świeci się na zielono nie oznacza, że ta kupa jest ładna" - mike
Go to the top of the page
+Quote Post
mat-bi
post
Post #12





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 690
Pomógł: 92
Dołączył: 6.02.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Pytanie - A czy to jest ważne? Sam uwazam, że C# jest przyjemny w pisaniu, chociaż wolę opensource.

A co do tego - silverlight jest darmowy tak, jak flash. Zresztą pomyśl, płatny system vs ugruntowany na rynku flash? Toż to by było bez sensu
Go to the top of the page
+Quote Post
#luq
post
Post #13





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 589
Pomógł: 91
Dołączył: 22.05.2008
Skąd: Gliwice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


To zależy jakiego typu to ma być gra. Tak naprawdę w wielu przypadkach edytować co chwila pół drzewka DOM nie trzeba. Natomiast tak jak pisze @wookieb operacje na DOMie należą do jednych z najbardziej obciążających.
Canvas jest fajny tyle, że niektóre rzeczy prościej da się zrobić bez niego - przykład http://wls-team.ovh.org/projects/zstio2/. Trudno za Ciebie zdecydować jeśli nie znamy tego jak ta gra ma wyglądać i działać. Jeśli chodzi o canvas to zajrzyj ma mojego bloga - http://luq10.wordpress.com/category/gamedev/gamemap/

Cytat(e-mati @ 22.04.2011, 17:04:09 ) *
funkcji mousemove z jQuery obciążnie procesora na Google Chrome skacze do < 25 %

A do czego przypisujesz ten event i co robi ta funkcja? Bo jeśli ją przypinasz do document to w sumie dziwne by to nie było smile.gif

Ten post edytował #luq 23.04.2011, 15:45:56


--------------------
Moja gra - scraby.io
Go to the top of the page
+Quote Post
e-mati
post
Post #14





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 18
Pomógł: 1
Dołączył: 25.05.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Kod
$.function($) {
        $("#play").mousemove(function(e){
                var relativeX = e.pageX - this.offsetLeft;
                var relativeY = e.pageY - this.offsetTop;
                $('.spnCursor').html("X Axis : " + relativeX + " Y Axis : " + relativeY);
            });
}


to jest mój kod z użycie mousemove. Gra ma mieć wygląd z góry, chodzenie bohaterem na strzałkach (to już mam) i rzesze botów atakujące go czyli AI. Nie jest tego dużo.

Przy okazji szukania tutków HTML5 Canvas znalazłem gry na webgl, który działa nawet na androidzie i bodajże ipodach i wydaję mi się jeszcze ciekawszym rozwiązaniem.
Go to the top of the page
+Quote Post
zegarek84
post
Post #15





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 332
Pomógł: 294
Dołączył: 12.10.2008
Skąd: Olkusz

Ostrzeżenie: (0%)
-----


może poczytaj o keszowaniu obiektów DOM do jakiejś zmiennej w JS zwłaszcza jeśli dany obiekt dosyć często jest wykorzystywany... $('.spnCursor') - to Ci szuka elementów o tej klasie za każdym wywołaniem zdarzenia... a innerHTML niby szybko działa ale także buduje elementy DOM - nie lepiej dobrać się textNode i zmieniać jego wartośćquestionmark.gif


--------------------
Jeśli twoja ręka rusza do przodu powstrzymaj swój gniew; gdy wyprzedza cię twój gniew - wycofaj rękę.

Go to the top of the page
+Quote Post
e-mati
post
Post #16





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 18
Pomógł: 1
Dołączył: 25.05.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(zegarek84 @ 26.04.2011, 18:37:19 ) *
może poczytaj o keszowaniu obiektów DOM do jakiejś zmiennej w JS zwłaszcza jeśli dany obiekt dosyć często jest wykorzystywany... $('.spnCursor') - to Ci szuka elementów o tej klasie za każdym wywołaniem zdarzenia... a innerHTML niby szybko działa ale także buduje elementy DOM - nie lepiej dobrać się textNode i zmieniać jego wartośćquestionmark.gif


Nie bardzo rozumiem jak podmieniać jego zawartość.

Taki kod może i działa ale zamiast podmieniać to mi dodaję non stop ten kawałek "X Axis : " + relativeX + " Y Axis : " + relativeY do diva.
Kod
var x = document.createTextNode("X Axis : " + relativeX + " Y Axis : " + relativeY);
document.getElementById('spnCursor').appendChild(x);


Nigdy nie używałem textNode i nie bardzo rozumiem jak to się kręci.

P.S. Faktycznie przypisanie $(".spnCursor") do zmiennej trochę pomaga, no nawet bardzo bo użycie procka spadło do max 15% sporadycznie.

Ten post edytował e-mati 27.04.2011, 19:32:56
Go to the top of the page
+Quote Post
zegarek84
post
Post #17





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 332
Pomógł: 294
Dołączył: 12.10.2008
Skąd: Olkusz

Ostrzeżenie: (0%)
-----


ten textnode też możesz utworzyć tylko raz po czym przypisać go do jakiejś zmiennej - wbrew pozorom jako element drzewa DOM to także jest obiekt a nie tekst więc w zmiennej miałbyś referencję do tego textnode, po czym możesz podmieniać po prostu jego warotść textNode.nodeValue = "X Axis : " + relativeX + " Y Axis : " + relativeY;


--------------------
Jeśli twoja ręka rusza do przodu powstrzymaj swój gniew; gdy wyprzedza cię twój gniew - wycofaj rękę.

Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 20.08.2025 - 09:00