Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Dalszy rozwój w php - czy zmiana technologii
northwest
post 7.05.2018, 10:31:52
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 788
Pomógł: 1
Dołączył: 17.09.2004

Ostrzeżenie: (10%)
X----


"Karta mieszkańca" takie rzeczy lepiej trzymac w stringsach.

Witajcie.
Chciałbym się poradzić. Od ponad 8 lat pracuję jako programista php w swojej firmie, jednak region w którym mieszkam, robi się coraz cięższy.
Dotychczas napisałem wiele stron internetowych, CMS, gry przeglądarkowe, aplikacje dedykowane, portale społecznościowe itp, itp.
Jest tego naprawdę sporo. W związku z planowanym powiększeniem rodziny planuję się ustabilizować (niestety ze zleceniami bywa różnie).
Planuję poszukać czegoś na b2b lub etatu.
Moje problemy:
- nie znam żadnego frameworka php,
- aplikacje, bazy itp. projektowałem sam - więc pewnie do poziomu "pro" dużo temu brakuje,
- pisałem głównie strukturalnie (obiektówka mi kiedyś nie podeszła).

Zastanawiam się czy lepiej nadrobić zaległości w php i nauczyć się composera, mvc, php7 - czy lepiej od podstaw nauczyć się np. javy lub c#?
Wiele lat temu poszedłem we własną firmę, bo zarobki w php były bardzo słabe.
Teraz widzę, że pojawia się sporo ogłoszeń z kwotami nawet powyżej 15k - więc to się chyba powoli zrównuje z javą itp? Jak myślicie?

Na ten moment biorę pod uwagę zarówno aspekt "przyszłościowy" (chcę pracować w technologii, która pozwoli mi się na spokojnie utrzymać), jak i finansowy (wiadomo, życie i rodzina kosztuje).
Obie technologie są moim zdaniem bezpieczne pod względem przyszłości, jednak biorąc pod uwagę ilość nauki, jaka jest przede mną i zarobki - to w którą technologię sugerowalibyście pójść?

PHP 7 wydaje mi się już na tyle dojrzałą i dobrą technologią że może konkurować pod względem ilości pracy z np. javą?
Go to the top of the page
+Quote Post
nospor
post 7.05.2018, 11:09:26
Post #2





Grupa: Moderatorzy
Postów: 36 440
Pomógł: 6290